Skip to main content

10 Orang Kidal Paling Hebat di Dunia





Berikut merupakan ranking 10 tokoh kidal paling top di dunia yang dikeluarkan oleh Majalah TIME :


1. Barrack Obama - Presiden Amerika Syarikat.


2. Bill Gates - Orang ke-3 paling kaya di dunia versi Forbes.


3. Oprah Winfrey - Selebriti wanita paling kaya di dunia.


4. Babe Ruth - Pemain baseball legenda dengan 714 homerun.


5. Napoleon Bonaparte - Jeneral perang legenda dari Perancis.


6. Leonardo da Vinci - Seniman era rennaisance paling genius.


7. Marie Curie - Saintis atom, penerima hadiah nobel.


8. Aristoteles - Ahli falsafah era Yunani kuno.


9. Ned Flanders - Salah satu tokoh dalam siri animasi "The Simpsons".


10. Jimi Hendrix - Gitaris legenda dunia.


Dan berikut merupakan beberapa tokoh terkenal lain yang turut kidal:

Pemimpin Negara : Saidina Umar Al-Khattab, Napoleon Bonaparte, Presiden George HW Bush, Fidel Castro, Hugo Chaves, Bill Clinton , Ronald Reagan, Barack Obama, Putera Charles , Putera William dari UK, Benyamin Netanyahu, Harry S. Truman, Victoria dari Britain

Orang Terkenal : Bill gates, Oprah Wenfrey, Felipe Colderon, Michael bloomberg, Lord Baden-Powell (founder gerakan Pramuka)

Ahli muzik dan Bintang Filem : Jimi Hendrix, Kurt Cobain , Paul McCartney, Babe Ruth, Tony Iommi(Black Sabbath), Dominic Howard (Muse), Ringo Starr (Beatles), Zacky Vengeance, Phil Collins (Genesis), Tom Cruise, Julia Roberts, Tom Cruise, Slyvester Stallone, Bruce Willis, Keanu Reeves, Raphael, Robert DeNiro, Angelina Jolie, Marilyn Monroe, Charlie Chaplin, Noel Gallagher (Oasis), Oscar DeLa Hoya, Valentino Rossi, Morales Patricio, John McCartney (Beatles), Kurt Cobain ( vokalis dan gitaris kumpulan musik Nirvana), Inoran (gitaris kumpulan muzik Luna Sea), Nicole Kidman

Atlet Sukan : Monica Seles, Iker Casillas, Petr Cech, Lin Dan, Lionel Messi, Rafael Nadal, Diego Maradona

Saintis: Isaac Newton, Marie Curie dan Benjamin Franklin, Aristoteles, Albert Einstein

Seniman: Michelangelo dan Leonardo Da Vinci

Tokoh-tokoh sejarah: Alexander Agung, Charlemagne dan Julius Caesar

p/s: owner blog ni pun kidal jugak..(",)

sumber: TIME.com, http://www.syazwansafwan.com, http://www.hafizaiman95.com, http://mediaanakindonesia.wordpress.com

Comments

  1. Tak kisah yang lain, tapi nampak Saidina Umar, owh yeah!! proud to be kidal boleh?? =p

    ReplyDelete
  2. oh, ramai jugak yg kidal ek...kalu nk tahu, kira2 10-15 peratus penduduk dunia adalah kidal...so dats count for hundreds million orang already~

    ReplyDelete
  3. unik nye jd kidal ni..haha, sy kidal juga! err, ptut la tuan blog ni citer tntg kidal, rupe nya die pun kidal juga, hehe..

    ReplyDelete
  4. Atlet Lindan xde ke??

    ReplyDelete
  5. saya pon kidal juga :)

    haha! yg xtahan nye ade gak nama ZACKY VENGEANCE 2. haha , gud2

    ReplyDelete
  6. sesungguhnya kita ni adalah komuniti yg unik berbanding right-handed kehkeh =D

    ReplyDelete
  7. Kawan2 kidal, jom like page group kidal ni, dorang tengah kumpulkan orang2 kidal > https://www.facebook.com/pages/Saya-yang-Kidal-Iam-left-handed/122626901234595

    ReplyDelete
  8. Hadir! Ane juga kidal, tp koq sayidina Ummar bin Khatab gak dimasukin yg nomor pertama min. Update dong.

    ReplyDelete
  9. Saya selalu jeles tgk org kidal main badminton... Handball... N most of them pndai lukis kan?? Tp tetap syukur even right handed ;-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.