Skip to main content

Sup Anjing Popular Di Korea





Minta maaf jika entri ini meloyakan tekak anda. Jika anda sudah berasa loya membacakan tajuk entri ini sahaja, maka anda mungkin tidak sanggup untuk melihat gambar dan membaca entri ini keseluruhannya. 


Hari Khamis mungkin bukan hari yang baik untuk menjadi anjing di Korea Selatan. Ini kerana ia antara tiga hari paling panas menurut kalendar Korea dan sup anjing adalah antara cara untuk mengatasi suhu panas.

Mereka yang berusaha melindungi tubuh daripada panas memakan makanan tradisional seperti sup ayam ginseng, belut dan ‘bo- shin-tang’ yang mengandungi daging anjing yang direbus dengan sayur serta rempah-ratus.


Anjing dipelihara di Korea Selatan untuk dimakan dan peminat berkata, ‘bo-shin- tang amat baik untuk kesihatan. Sebahagian orang menganggapnya makanan istimewa.

“Saya makan sup anjing kerana ia meningkatkan tenaga saya, meskipun ketika saya keletihan,” kata Shin Gwan-sup, 56, di sebuah restoran anjing.


Lagi gambar-gambar menarik:

 
 
 

sumber: hmetro, http://www.vancouversun.com, http://news.bbc.co.uk

Comments

  1. macam la manusia ni...smpai anjing pon nak makan

    ReplyDelete
  2. eeee..geli betol...
    p ape nak dihairankan sbb khinzir pun dorg makan...

    ReplyDelete
  3. erk geli. sedap agaknye semua menatang nak di bedal

    ReplyDelete
  4. anjing makan, khinzir makan, janin makan, ape jela manusia nie tk makan..nie la kaum karnivor moden...

    ReplyDelete
  5. kat malaysia pon ada.kat sekitar2 subang ni diaorg tangkap anjing n makan.

    ReplyDelete
  6. kesian je tgk anjing tu kna masak.. ni klu org amerika taw,abis di bom nya korea nie. hahahak!! tp, mmg r klu bngsa2 china ,jepun, korea n taiwan.. t'msuk la jgk thailand.. dorg mmg ska mknan yg extreme2 pnya.. klu jepun,, njis sndri pn dorg bedal gk.. xcaya , korg google r.. hahaha~ euw~!!

    ReplyDelete
  7. kesiannya anjing2 ni semua..
    anjing yg tak bersalah pun dimakan..
    tsktsktsk..

    ReplyDelete
  8. @Dzathunithaqain

    Dzathunithaqain!! wat do you mean?? fuckers!!

    ReplyDelete
  9. satu org pelacur bagi minum kepada anjing, Allah bagi dia surga

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.