Friday, July 15, 2011

Sup Anjing Popular Di Korea





Minta maaf jika entri ini meloyakan tekak anda. Jika anda sudah berasa loya membacakan tajuk entri ini sahaja, maka anda mungkin tidak sanggup untuk melihat gambar dan membaca entri ini keseluruhannya. 


Hari Khamis mungkin bukan hari yang baik untuk menjadi anjing di Korea Selatan. Ini kerana ia antara tiga hari paling panas menurut kalendar Korea dan sup anjing adalah antara cara untuk mengatasi suhu panas.

Mereka yang berusaha melindungi tubuh daripada panas memakan makanan tradisional seperti sup ayam ginseng, belut dan ‘bo- shin-tang’ yang mengandungi daging anjing yang direbus dengan sayur serta rempah-ratus.


Anjing dipelihara di Korea Selatan untuk dimakan dan peminat berkata, ‘bo-shin- tang amat baik untuk kesihatan. Sebahagian orang menganggapnya makanan istimewa.

“Saya makan sup anjing kerana ia meningkatkan tenaga saya, meskipun ketika saya keletihan,” kata Shin Gwan-sup, 56, di sebuah restoran anjing.


Lagi gambar-gambar menarik:

 
 
 

sumber: hmetro, http://www.vancouversun.com, http://news.bbc.co.uk

Entri-Entri Berkaitan.....

10 comments:

  1. macam la manusia ni...smpai anjing pon nak makan

    ReplyDelete
  2. eeee..geli betol...
    p ape nak dihairankan sbb khinzir pun dorg makan...

    ReplyDelete
  3. erk geli. sedap agaknye semua menatang nak di bedal

    ReplyDelete
  4. anjing makan, khinzir makan, janin makan, ape jela manusia nie tk makan..nie la kaum karnivor moden...

    ReplyDelete
  5. kat malaysia pon ada.kat sekitar2 subang ni diaorg tangkap anjing n makan.

    ReplyDelete
  6. kesian je tgk anjing tu kna masak.. ni klu org amerika taw,abis di bom nya korea nie. hahahak!! tp, mmg r klu bngsa2 china ,jepun, korea n taiwan.. t'msuk la jgk thailand.. dorg mmg ska mknan yg extreme2 pnya.. klu jepun,, njis sndri pn dorg bedal gk.. xcaya , korg google r.. hahaha~ euw~!!

    ReplyDelete
  7. kesiannya anjing2 ni semua..
    anjing yg tak bersalah pun dimakan..
    tsktsktsk..

    ReplyDelete
  8. @Dzathunithaqain

    Dzathunithaqain!! wat do you mean?? fuckers!!

    ReplyDelete
  9. satu org pelacur bagi minum kepada anjing, Allah bagi dia surga

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails