Skip to main content

Grand Canyon Skywalk - Mari Berjalan Di Atas Langit





Anda seorang yang berani? Tidak takut ketinggian dan tak gayat? Maka anda wajib cuba yang ini....

 

Info Ringkas: 
  • Grand Canyon Skywalk ini merupakan tempat tarikan pelancong di Arizona, terletak berdekatan dengan Sungai Colorado, iaitu di bahagian barat Grand Canyon.
  • Ia menawarkan pengalaman menarik 'berjalan di atas langit' dengan laluan unik berbentuk 'U' yang mempunyai lantai kaca lutsinar untuk membolehkan anda melihat dengan jelas lurah dan curam tinggi di bawah gunung batu. 
  • Laluan itu mempunyai jarak sepanjang 70 kaki (21.34 meter) dan terletak pada ketinggian 4,000 kaki (1219 meter) di atas Sungai Colorado.

Berikut merupakan perbandingan ketinggian laluan itu dengan beberapa bangunan tertinggi di dunia:


Lagi gambar-gambar menarik:
 
 
 
 
 
sumber: http://www.worldtravelattractions.co

Comments

  1. Serius memang best...tapi gayat lah weh...aku pergi pelantar kat gunug mat cincang (kereta kabel) dah menggigil kepa lutut aku nih...aku memang gayat sikit..sikit jer lah

    ReplyDelete
  2. tengok gambo pon dah goyang siot..

    ReplyDelete
  3. kalau saya la...merangkak dah agaknya! gayat berabess!!tp nk rasa gak! huhuhu

    ReplyDelete
  4. tolong jgn rmi2 naik.uik retak kang .hahaha..

    ReplyDelete
  5. best..tapi bunag gayat la..

    ReplyDelete
  6. macam best je tapi...... takot.... tinggi siot.. :)

    ReplyDelete
  7. wah, kalau jatuh memang sah mati. hohoho. :)

    ReplyDelete
  8. perghh...sape punya akal reka benda ni...
    cam best je...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.