Monday, July 4, 2011

Grand Canyon Skywalk - Mari Berjalan Di Atas Langit





Anda seorang yang berani? Tidak takut ketinggian dan tak gayat? Maka anda wajib cuba yang ini....

 

Info Ringkas: 
  • Grand Canyon Skywalk ini merupakan tempat tarikan pelancong di Arizona, terletak berdekatan dengan Sungai Colorado, iaitu di bahagian barat Grand Canyon.
  • Ia menawarkan pengalaman menarik 'berjalan di atas langit' dengan laluan unik berbentuk 'U' yang mempunyai lantai kaca lutsinar untuk membolehkan anda melihat dengan jelas lurah dan curam tinggi di bawah gunung batu. 
  • Laluan itu mempunyai jarak sepanjang 70 kaki (21.34 meter) dan terletak pada ketinggian 4,000 kaki (1219 meter) di atas Sungai Colorado.

Berikut merupakan perbandingan ketinggian laluan itu dengan beberapa bangunan tertinggi di dunia:


Lagi gambar-gambar menarik:
 
 
 
 
 
sumber: http://www.worldtravelattractions.co

Entri-Entri Berkaitan.....

11 comments:

  1. Serius memang best...tapi gayat lah weh...aku pergi pelantar kat gunug mat cincang (kereta kabel) dah menggigil kepa lutut aku nih...aku memang gayat sikit..sikit jer lah

    ReplyDelete
  2. tengok gambo pon dah goyang siot..

    ReplyDelete
  3. kalau saya la...merangkak dah agaknya! gayat berabess!!tp nk rasa gak! huhuhu

    ReplyDelete
  4. tolong jgn rmi2 naik.uik retak kang .hahaha..

    ReplyDelete
  5. best..tapi bunag gayat la..

    ReplyDelete
  6. macam best je tapi...... takot.... tinggi siot.. :)

    ReplyDelete
  7. wah, kalau jatuh memang sah mati. hohoho. :)

    ReplyDelete
  8. perghh...sape punya akal reka benda ni...
    cam best je...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails