Saturday, July 9, 2011

Gambar Sekitar Perhimpunan BERSIH 9 Julai





Lautan, ribuan, puluhan ribu manusia sedang berkumpul di Kuala Lumpur sekarang ini untuk menyertai perhimpunan BERSIH. Semoga segalanya aman, terkawal dan terlindung dari sebarang huru-hara...amin..

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

sumber: http://www.malaysiakini.com

Entri-Entri Berkaitan.....

34 comments:

  1. HARAP BANGSAKU TIDAK BERPECAH...

    ReplyDelete
  2. takut tgk gambar2 di atas...:(

    ReplyDelete
  3. takutnye tgk gmbr2 ni...klu dulu luar ngra je bnyk jadi bnda2 mcm ni.tp skrang mlysia pulak..aman ke mlysia lps ni..erm..

    ReplyDelete
  4. ya Allah da mcm luar negara da,,selamatkan bangsa ku,agamaku,negaraku..

    ReplyDelete
  5. da xaman da rase nye :( diorang ni nk tiru cm kat negare lua sane ke :(

    ReplyDelete
  6. Malaysia dah cukup aman....
    janganlah wujudkan kemusnahan....

    ReplyDelete
  7. MUJAHID NUSANTARAJuly 9, 2011 at 2:53 PM

    jangan terikut sgt dgn perikata AMBIGA.. dia hanya mampu berkata untuk menjatuhkan negara kita...
    berfikirlah secara BERSIH... bukan hanya mahu memberontak tanpa berfikir....

    ReplyDelete
  8. Tepuk dada tnya selera...peace..

    ReplyDelete
  9. nk bincang care baek ? gune ape ? media ? nk ke siarkan ? surat khabar ? lagi lah ~ hahah ~ bersih dah terjadi hari ni dan x boleh nk patah blk ~ harap lepas ni jika ada cara yg lebih baek utk berunding guna lah cara itu ~ lagi2 tv3 fuhh mmg telus dan mulus beritanya

    ReplyDelete
  10. Berfikir dgn akal bukan emosi. Yg membantah Bersih x semestinya sokong BN. Keselamatan rakyat n negara lg pntg. Takut amerika pulak yg datang kunun nk "mendamaikan" kita.

    ReplyDelete
  11. 0wunk melayu memecah belah kan kaum sendiri...
    mne lah sedara seagama nye??

    ReplyDelete
  12. tgk tv3 kluar brita ape la pulak mlm ni kuikuikui ~ kene sedia tisu nk gelak smp nangis hhahaaa

    ReplyDelete
  13. Seharusnya kita semua janganlah mudah terpedaya dan disogokkan bulat-bulat oleh media arus perdana; TV3, RTM dan akhbar.

    Bersih berjalan dengan lancar, tidak pula terjadi kekecohan berbentuk rusuhan berbahaya.

    Rakyat yang berarak biasa je sebenarnya. Yang jadi kecoh apabila polis tumpang sama.

    Nak bukti? Cuba tengok gambar ni:
    http://on.fb.me/nmvBct

    ReplyDelete
  14. mengingatkan saya kepada tragedy 25 January di Mesir. sebagai pelajar perubatan di Mesir, saya merasakan perhimpunan bersih bukanlah medium terbaik untuk memeperjuangkan sebarang isu yang diperjuangkan. Mesir sangat tidak sama dengan Malaysia. Maka medium perjuangan juga haruslah berbeza. Keadaan MENdesak di Mesir tidak sama dengan keadaan PENdesak di Malaysia. Salam

    ReplyDelete
  15. @Dr Siti ia mungkin bukan medium terbaik, ttp ia adlh cara plg praktikal utk dilakukan.sejarah juga membuktikan malaysia mencapai kemerdekaan hasil dari cara sebegini~

    ReplyDelete
  16. Pehhh,huru hara..


    jom semua...baca berita
    siapa sebenarnya dalang utama BERSIH yang selama ini berselindung di sebalik AMBIGA

    http://ping.busuk.org/view/8725

    ReplyDelete
  17. haih kenapa lah jadi macam ni sekali macam dah dekat luar negara dah. kecewa btl

    ReplyDelete
  18. LOLOL KITA YG GADUH BAGAI NAK RAK, ORANG DARI NEGARA LAIN BERGELAK KETAWA TENGOK KEBODOHAN KITA.

    ReplyDelete
  19. Kalau takut rakyat berhimpun berikan pemimpin mereka peluang berhujah di media perdana secara live. Kata media kerajaan rakyat bebas bersuara. Apa yang ditakutkan oleh RM,Najib dan BN. Biar rakyat yang menilaikan sendiri.Zaman ni kita semua semua berpelajaran. Pemimpin parti pembangkang pun berpelajaran tinggi dan bermaruah takkan mereka nak mencarut atau buat tak senonoh dalam TV.

    ReplyDelete
  20. adei..pe lah sangat yg nak dibuat kat perhimpunan tu...dapat ape....buat bodoh je ke perhimpunan tu... pe bengong sgt ....

    ReplyDelete
  21. siapa yang melupakan sejarah pasti akan mengulanginya...

    ReplyDelete
  22. sebenarnya aku ni keliru samada BERSIH ni patut diadakan atau tak...
    ader pro n con nye...
    y bagus nye..at least boley bukak mata kerajaan spya lebih ambil berat hal rakyat..
    p bila ader perhimpunan ni..kesian gak kt peniaga2 kecil area KL x ley nak carik makan bila ader perhimpunan ni..
    p ape2 pn aku harap y bangsa kita ni tak dipergunakan oleh sesetengah pihak tuk kpntingan diri sendiri shja..

    ReplyDelete
  23. bersihkan dulu perilaku dalang kepada perhimpunan ni! ada bran??? puih!

    ReplyDelete
  24. demo ni prkara biasa la....
    sape ckap "mcm kt luar negar dah"...
    salah la...
    dri dlu, org berdemontrasi untuk mnntut hak dn keadilan...
    lupakah kita, swktu mnntut kemerdekaan negara jga, kita buat demontrasi... mnntang apa yg kita tk puas hati....
    tpi dlu, demo aman, sbb tk de sape yg halang...
    skrg pun, nk demo scara aman, just nk antar memo, tpi bila dh di halang secara kasar.... nk wat mcm mna, terpksa melawan...

    ReplyDelete
  25. lu ni ah mulut banyak cakap...seupa anjing!!!
    GIGi lu belum tumbuh habis ada hati mau BERSIHKAN negara ini?
    hahaha

    ReplyDelete
  26. ya Allah periharalah umat2 islam sekian alam dan periharalah akal fikiran mereka dari jajahan dan hasutan syaitan di rejam..amin

    ReplyDelete
  27. kenapa ada yang masih menyokong bersih?saya x faham...anda tahu ke apa yang anda cari dalam perjuangan org lain...mereka (kepala2 bersih) nie ada tujuan mereka,niat mereka yang tersendiri...kita tak tahu laa kan ape yang mereka rancang pada masa hadapan...ape yg mereka tuntut dari kerajaan untuk pilihan raya...dijalankan secara bersih ke????...anda pasti ke kalau anda menyokong mereka naik untuk memimpin kerajaan mereka boleh jadi bersih 100%?jangan jadi bodoh untuk menegakkan perkara yg sia2...mana2 negara kerajaan diseluruh dunia tidak 100% bersih..sy tidak menyokong rasuah atau apa2 perkara yg menyalahi undang2...jika pemimpin itu menjalankan tugas dengan baik...mengikut peraturan...tidak mengamalkan rasuah dan sebagainya...adakah org bawahannya akan ikut sama?????...jadi apa yg anda lihat pada 9 hari bulan itu sebahagian org ramai yg hadir tidak tahu ape tujuan mereka sebenarnya...kenape perlu buat semua tu...bukan perkara itu mejejaskan org awam yg lain..if mereka betul2 memperjuangkan niat mereka mengapa perlu kucar kacirkan keadaan di negara kita...demonstrasi adalah 1 jalan yang akan menjadikan negara kita kacau bilau...ini kah yang dikatakan untuk membela nasib rakyat???..inikah cara untuk menjadi contoh kepada rakyat malaysia????..anda fikirkan...

    ReplyDelete
  28. pic polis bagi makan xde ke??

    ReplyDelete
  29. kasihan bangsa ku..bersihkan lah hati..jangan sampai menang sorak kampung tegadai.Datuk nenek kita dulu bermandi darah untuk mewariskan negara ini pada kita.jagalah sebaik mungkin..kalau bukan kita siapa lagi.

    ReplyDelete
  30. Ambiga tu patut disalahkan..dia punca jadi huru-hara...Ingat Ambiga!! Banyak cara halus yg boleh buatkan ko jadi merana...tungguuu!!

    ReplyDelete
  31. anonymous ni mangkok,bole diam tak?

    ReplyDelete
  32. @azrijohanmemang la dalam sejarah ader membuktikan yg malaysia merdeka hasil dari perhimpunan....tapi keadaan itu lain dari keadaan sekarang....keadaan masa itu sedang huru hara....tapi malaysia da cukup aman.... takyah nak wat huru hara lagi.....

    ReplyDelete
  33. melayu makin pandai ke makin dperbodohkan?

    ReplyDelete
  34. terima je lah kerajaa. sekarng!cbe bayang kan kalau anda yg memimpin negara dan rakyat bencikan anda..suke?

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails