Tuesday, June 14, 2011

Evolusi Wang Kertas di Malaysia (Koleksi duit kertas lama hingga terbaru)





 Jom kita saksikan evolusi wang kertas di Malaysia....


 







 






 



 
 

 
 
 




  
sumber: google search image

Entri-Entri Berkaitan.....

14 comments:

  1. satu lagi tertinggal, dulu ada wang kertas RM500. tahun 2000 dah dimansuhkan bersama RM 1000 atas sebab utk mengelak dari rugi besar daripada wang palsu.

    ReplyDelete
  2. rare gile duit2 nih... kalau aku ade koleksi ni sume, mmg aku tak jual... heheh.. tunggu 10 tahun nk tgk value dier brape

    ReplyDelete
  3. ho yargh...terlupa pulak not rm 500 tu--->terus google dan cari~

    ReplyDelete
  4. bksempoi : bagus jugak wang tu dimansuhkan.. bayangkan la kalau wang sekeping tu yg bernilai seribu hilang?? pergh.. dh la sekeping duit seribu.. mmg rugi2...

    ReplyDelete
  5. nilai seribu dulu bukan mcm skrg...dulu bawa 50sen je g sekolah..

    ReplyDelete
  6. x tau pulak duit 50 ada versi untuk sukan komowel..
    msti skrng susah cari..x pernah tngok pun..

    ReplyDelete
  7. yg rm10 awl2 mmg mcm duet saidina haha

    ReplyDelete
  8. yg 5rm tu mcm kelakar lah.hmm dunia makin maju.

    ReplyDelete
  9. RM20??
    x sempat jumpe pun duit nie...
    duit RM50 versi komanwel pun...

    ReplyDelete
  10. minat duit $ 50 lama. cantik dan ada seni yg tersendiri.
    http://emas999gcp.blogsport.com

    ReplyDelete
  11. Aku Gen Y baru tahu rupanya wujud wang kertas RM500 dan RM1K ni. Ingatkan gambar RM1K kat jam dinding tu rekaan je.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails