Skip to main content

[Video]- Malaysian K-Pop Wannabe, Kumpulan DyNda



Encik Billy walaupun tak minat sangat dengan arus K-Pop yang melanda negara ketika ini, tetaplah juga mengikuti perkembangan arus semasa. Sekadar dua tiga kumpulan tu Encik Billy kenallah macam Wonder Girl, SNSD, Kara, 4minute,Super Junior dan B2st.

Tak dinafikan kebelakangan ini rakyat Malaysia dilanda demam K-pop. Sampaikan ada usaha untuk menubuhkan kumpulan K-pop versi Malaysia. Antaranya kumpulan DyNda yang menjadi tajuk entri kali ini. Kalu nak tahu dengan lebih lanjut ttg kumpulan ni, apa kata korang baca sambungan entri ni di bawah...


Info Ringkas:
  • Dianggotai oleh 4 orang gadis muda dari Singapura yang membuat label di Malaysia di bawah naugan syarikat Alibi Music Sdn Bhd.
  • Bakat mereka dikesan oleh Cat Farish ketika mereka terbabit sebagai penari latar bagi pementasan teater muzikal Impak Maksima di Singapura, Oktober tahun lalu.
  • Cat Farish yang merupakan Artist dan Repertoire Alibi Music Sdn. Bhd., menawarkan peluang kepada mereka untuk menjadi penyanyi rakaman.
  • DyNda ditubuhkan pada Disember tahun lalu. Ia diambil daripada perkataan asal, Adinda yang merujuk kepada lambang wanita. Namun demi seiring dengan arus perdana, ia dikomersialkan menjadi DyNda.  
  • Mempertaruhkan konsep tarian jalanan dan pop Korea, mereka pada dasarnya  mempunyai latar belakang sebagai penari dan bukannya penyanyi, tetapi bakat menyanyi itu diasah sedikit demi sedikit.
 
Dynda dianggotai oleh empat gadis kelahiran Kota Singa iaitu (dari kiri) Vega, Elly, Renni dan Rella.

INFO: DyNda
  • Shenty Feliziana, 21 turut aktif menjadi pelakon di Singapura dan model pakaian. Dia masih menuntut di Politeknik Republik dalam diploma Media Baru.
  • Setia Vegawati, 19 , pula menuntut di PSB Academy dalam jurusan Komunikasi Massa. Pada usia 9 tahun, dia pernah memenangi gelaran Little Miss Singapore dan mewakili negaranya ke Las Vegas seterusnya memenangi kategori trofi Bakat.
  • Renni, 19, sedang menunggu keputusan diploma dari sebuah kolej swasta di Singapura.
  • Reela, 21 masih belajar dalam bidang Teknologi Maklumat di Politeknik Republik.


Kalau korang nak tahu hebat ke tak hebat diorang ni, sila layan klip video kat bawah ni...bagi en. Billy, diorang ni boleh tahan ler menari tapi suara hancur!

Lagu Hanya Kamu...(Babe)

Lagu AM PM (official music video)

Lagu AM PM (Live)


Dan kalau korang baca komen kat intenet, macam-macam feedback yang diorang terima. Kebanyakannya pula lebih banyak komen negatif daripada komen positif. Kat bawah ni antaranya....(drp komen youtube)

"no need to copy k-pop bcoz you only make it look horrible...so pity of you.. dont have originality in your music, style n bla2."

"oh yeah. one more thing. i can clearly see a mix of 2ne1,super junior, beast, 2pm etc etc etc. please create ur own choreography, not 'renovate' the existing kpop idols' choreos."

"bukan la nak bandingkan. tapi group ni telalu jelas, yg dorunk terikut2 kpop (sbb, aku die hard fans kpop). tapi try tgk stacy. asli, bila die menari, org da tau, itu stacy. grup ni mcm grup 2ne1 la ..."

"lol.. aku dah agak korang mesti komen bukan2x.. mengikut pendapat aku.. dorang buat camni sbb org mesia skrng suka lagu korea.. so dorang buat la rentak camni.. tgk ok ke x..sbb mesia xde lagu camni skrng.. dulu pun feminin..pastu dah xde dah..pastu dorang nari2x lagi..lagu skrng mana ade nari2x..anyway aku suka lagu ni.. keep up the good work Dynda!!! :D "

"lain kali kalau nak buat group pilih yang comel2 je atau handsome2 jer..hehe"


Hehe, macam-macam lah kan... :D 




Comments

  1. hadayaiii, ada jugak..tp x cun. x de sape boleh mengguat tempat wondergirl dihati aku buat masa ni.keh keh

    ReplyDelete
  2. suara hampeh sial, memalukan betol.kalu cun xpe jugak!

    ReplyDelete
  3. tolong la jangan nak tiru mereka..perlu ke???

    ReplyDelete
  4. @Berto woo..peminat wondergirl ghupenya..haha

    ReplyDelete
  5. uih~ x panas ke pakai jaket lagu tuh?? mesia tgh panas giler kot skrg nih..adeyh..korean pkai jaket tebal2 cam tuh pasal die org ade musim sejuk..kite??? x faham aku...

    ReplyDelete
  6. @Mohd Khirul Amri Bin Hasan oh, itu mungkin gaya penari jalanan atau breakdance, diorg guna konsep tu..tp entahla, breakdance pun jrg kot org pakai sweater..haha, watever~

    ReplyDelete
  7. Setakat copycat kpop, buat apa ? No originality and style at all.

    ReplyDelete
  8. kat jusco tebrau city ? bile mase pulak tu tak tahu pon .

    ReplyDelete
  9. Dorang okey pe..

    ReplyDelete
  10. Hmmm tiru gaya kpop ~ Hmm i see....kalau dah terikut kan sangat kpop memang artis tempatan ketepikan lah...cuba fikir,kalau America buat group girl band gak.Nak kata apa? KPOP gak?! hahaah that's impossible.Kalau dance group je mesti kata Kpop.HAHAHAA entah apa2...kalau lah katakan diorng ikut kpop pun,at least their songs is different than kpop.

    ReplyDelete
  11. Tak pandai bersyukurlah tue..nk copy kpop..u r spop not kpop...I hte the people want to copy someone

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.