Skip to main content

Bayi Terkecil: Daripada Janin Menjadi Bayi Normal


Ketika dia dilahirkan, iaitu pada minggu ke-15 kehamilan, dan hanya seberat 10.5 ounce, keyakinan ayahnya adalah satu-satunya perkara yang ada di sisi bayinya, Kimberly Mueller.

Dia hanya dibenarkan berada bersama ayahnya selama beberapa saat sebelum dia dibawa pergi oleh doktor. Si ayah, Andreas Mueller ketika itu berbicara dari hatinya.

'Kimberly, you'll make it,' Bisiknya kepada bayi itu.

Kimberly hanya bersaiz seperti sebuah telefon bimbit. Memiliki berat lebih dari 10 ounce ketika dia lahir di Hanover, Jerman - membuatkan dia adalah bayi terkecil di dunia yang masih hidup

Dengan peluang untuk hidup kurang dari 1:1000, setiap hari dia telah berjaya melepasi peringkat genting hidup dengan jayanya.


"Bayi sekecil ini biasanya tidak mempunyai peluang," kata Dr Oliver Moeller, pakar jantung yang merawat nya.

 "Kami sangat beruntung bahawa ia hidup seperti kes yang belum pernah saya alami. Dia sangat bernasib baik."

 
 
 
 
 
 
 


 Enam bulan kemudian, Kimberly akhirnya dibenarkan untuk pulang ke rumah keluarganya di Hanover.



sumber: http://believe-or-not.blogspot.com

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.