Thursday, January 27, 2011

Reaksi Sedih Seorang Kanak-Kanak Miskin




Tersentuh rasa hati Encik Billy bila tengok gambar-gambar di bawah ni, reaksi seorang kanak-kanak miskin yang begitu menyedihkan apabila dia hanya dapat melihat barang yang tak mampu dia beli. Teringat dulu-dulu masa kecik, kalau parents tanak beli barang mainan yang Encik Billy mahu, mesti Encik Billy merajuk, mogok habis-habisan...tapi kanak-kanak ni? Makan pun belum tentu dapat, apatah lagi barang mainan. Kesian...dan sememangnya, dia tabah sekali !!



 
 
 
 
 
 

sumber: tahukahkamu.com

Entri-Entri Berkaitan.....

16 comments:

  1. OMG.. sebaknya hati nengok gambar nyh..
    duhh.. kalau YEM jadi photographer tu.. YEM dah blanje dah budak tu gula2 tu.. huhu..
    T_______T

    ReplyDelete
  2. sedihnya!! bergenang dh mata ni! :(

    ReplyDelete
  3. kesiannya dia , huw huw ~ terasa sedor dighi lak ni .

    ReplyDelete
  4. tabahkanlah hati mereka.
    teringat dlu time kecik2 mmg mogok kalu xdpt sesuatu !__!

    ReplyDelete
  5. sedihnya..semoga Allah sentiasa melindungi mereka...

    ReplyDelete
  6. Tersentuh hati tgk gambar nie..
    Bersyukurlah slalu sbb ada lagi insan lain yg lebih susah dari nasib kita.. =)

    ReplyDelete
  7. saat ni rse bersyukur ngan apa y kt ade..tp manusia mcm sy ni mmg lemah n cpt je lupa n alpa... ><

    ReplyDelete
  8. rasa sebak bila tengok gambar ni..tabahkanlah hati-hati mereka dan bagi kita yg serba lengkap ini, muhasabahlah diri, renung samaada rezeki yg kita makan adakah betul hak kita?

    ReplyDelete
  9. @Ibrahim Ismail kesiankan...en Billy pn akan lakukan perkara yg sama

    ReplyDelete
  10. @SizZLing SuZai itulah..kena selalu beringat sebelum terlambat

    ReplyDelete
  11. bagi yg benar2 ada hati dan perasaan, pasti akan tersentuh menatap gambar2 itu...sekeping gambar membawa 1001 pengertian :)

    ReplyDelete
  12. :( :( Sedeynye. Sebak hati tengok. Rase bersyukur dengan ape yg ade.

    ReplyDelete
  13. sgt sgt sgt sgt sgt tersentuhh......

    ReplyDelete
  14. x kan la org y jual tue x boleh bg satu pon kat budak tue..
    sian nyer....

    ReplyDelete
  15. aduii..cianye.....tesentuh ati 0ooo..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails