Skip to main content

Reaksi Sedih Seorang Kanak-Kanak Miskin




Tersentuh rasa hati Encik Billy bila tengok gambar-gambar di bawah ni, reaksi seorang kanak-kanak miskin yang begitu menyedihkan apabila dia hanya dapat melihat barang yang tak mampu dia beli. Teringat dulu-dulu masa kecik, kalau parents tanak beli barang mainan yang Encik Billy mahu, mesti Encik Billy merajuk, mogok habis-habisan...tapi kanak-kanak ni? Makan pun belum tentu dapat, apatah lagi barang mainan. Kesian...dan sememangnya, dia tabah sekali !!



 
 
 
 
 
 

sumber: tahukahkamu.com

Comments

  1. OMG.. sebaknya hati nengok gambar nyh..
    duhh.. kalau YEM jadi photographer tu.. YEM dah blanje dah budak tu gula2 tu.. huhu..
    T_______T

    ReplyDelete
  2. sedihnya!! bergenang dh mata ni! :(

    ReplyDelete
  3. kesiannya dia , huw huw ~ terasa sedor dighi lak ni .

    ReplyDelete
  4. tabahkanlah hati mereka.
    teringat dlu time kecik2 mmg mogok kalu xdpt sesuatu !__!

    ReplyDelete
  5. sedihnya..semoga Allah sentiasa melindungi mereka...

    ReplyDelete
  6. Tersentuh hati tgk gambar nie..
    Bersyukurlah slalu sbb ada lagi insan lain yg lebih susah dari nasib kita.. =)

    ReplyDelete
  7. saat ni rse bersyukur ngan apa y kt ade..tp manusia mcm sy ni mmg lemah n cpt je lupa n alpa... ><

    ReplyDelete
  8. rasa sebak bila tengok gambar ni..tabahkanlah hati-hati mereka dan bagi kita yg serba lengkap ini, muhasabahlah diri, renung samaada rezeki yg kita makan adakah betul hak kita?

    ReplyDelete
  9. @Ibrahim Ismail kesiankan...en Billy pn akan lakukan perkara yg sama

    ReplyDelete
  10. @SizZLing SuZai itulah..kena selalu beringat sebelum terlambat

    ReplyDelete
  11. bagi yg benar2 ada hati dan perasaan, pasti akan tersentuh menatap gambar2 itu...sekeping gambar membawa 1001 pengertian :)

    ReplyDelete
  12. :( :( Sedeynye. Sebak hati tengok. Rase bersyukur dengan ape yg ade.

    ReplyDelete
  13. sgt sgt sgt sgt sgt tersentuhh......

    ReplyDelete
  14. x kan la org y jual tue x boleh bg satu pon kat budak tue..
    sian nyer....

    ReplyDelete
  15. aduii..cianye.....tesentuh ati 0ooo..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.