Skip to main content

Purata Ketinggian Lelaki Mengikut Negara


Ketinggian Lelaki di Belanda diiktiraf sebagai yang tertinggi di dunia, manakala lelaki di Malaysia antara yang terendah, dengan ketinggian lelaki di Indonesia dikatakan paling rendah di dunia.


Purata ketinggian lelaki mengikut negara:

Amerika Syarikat - 178.2 sm
Australia - 178.4 sm
Brazil - 169.0 sm
China - 169.4 sm
Republik Czech - 180.3 sm
Denmark - 180.6 sm
Finland - 178.2 sm
Perancis 174.1 sm
Jerman 178.1 sm
Hong Kong 170 sm
India 165.3 sm
Indonesia 158.0 sm
Itali 176.9 sm
Jepun 171.2 sm
Korea Selatan 175.26 sm
Malaysia - 164.7 sm
Mexico - 167 sm
Belanda - 184.8 sm
New Zealand 177.0 sm
Filipina 163.5 sm
Singapura 170.6 sm
Thailand 167.5 sm
Turki 173.74 sm
United Kingdom 176.8 sm

sumber: Disabled-world.com

Comments

  1. malaysia tmpt ke-2 slps filipina yg mmpunyai ketinggian yg rendah.. eerrkk.. mula2 masuk blog ni byk plak pasal lelaki rendah.. tuan punya blog ni cam gitu jgk kee?? hehehe.. gurau2 je erk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy mcm na lak ketinggian 175 cm dn brat 62 kg.

      Delete
    2. Tinggi aku 182cm tapi masih x bestla aku cuba nak cecah 187 xleh lagi.

      Delete
  2. @::wan fadhilah:: msia tempat ke-3 sebenanya..huhu tuan pny blog dlm kategori pertengahan, x rendah sgt, x tinggi sgt~

    ReplyDelete
  3. orang malaysia pandok a.k.a ketot
    asik makan nasik lemak,budu je mana nak tinggi.
    orang eropah pentingkan makanan berkalsium sbb tu depa tinggi.

    ReplyDelete
  4. ini purata tahun 1996 sumber wikipedia

    ReplyDelete
  5. Tinggi fizikal tak ada bezanya disisi allah s.w.t...yang menciptakan kita...

    ReplyDelete
  6. Rasanya kena update balik blog ni.. purata ketinggian rakyat malaysia pd skala 188cm sudah melebihi 50%. Cuma data je yg sampai di peringkat global..

    ReplyDelete
  7. aku umur 17 tinggi badan 187,,
    mungkin aku tinggi sebab suka makan roti dan susu calsium

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara boleh kongsikan sikit apa yg saudara amalkan msa remaja dlu..makanan apa yg mmbantu tinggi..btw aku dh msuk 22 tpi tinggi msih 168cm...mohon saudara apa tips yg berguna..nak tinggi gak x pon 180cm pon jadilah

      Delete
  8. Jepun dlu rndah skrg dh tinggi mnum susu tinggi ka.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.