Skip to main content

Kesalahan Bahasa Inggeris Yang Paling Professional



Engrish adalah satu istilah merujuk kepada kesalahan tatabahasa Inggeris yang sering berlaku di negara Asia Timur. Kebanyakannya berlaku akibat daripada kesalahan dalam melakukan direct translation ke bahasa Inggeris. Di bawah ini adalah di antaranya...jom kita usha..

 "Eliminate horniness" 

 "A time sex thing"?? ...sepatutnya diterjemahkan kepada "articles for (daily) use"

 Deformed person???...sepatutnya "disabled person"

 "I'm cock" 

 "Keep out of children"

 Dishonest trick? 

 "Don't fall down" 

 "Enviro Mental Protection Area"

 Erk..?

 "Horny Care" 

 WTF...WTH..

 Pada T-shirt

 Servis yg menarik...

 Kata-kata yg begitu bermakna...

 Stuff bukan staff

 Betul, betul, betul...





sumber: http://www.oddee.com

Comments

  1. enviro Mental protections area...?WTF!

    ReplyDelete
  2. hornycare...terus terang giler...takde bahasa saintifik dah..ihihi whatever..byk jugak ayat2 merapu kat notebook2 yg tomei2 kat almari buku aku..huhuu lebih baik takyah tulis pape kan..tp notebook dorg buat tomei2 blaka

    ReplyDelete
  3. @SriPanggung ye ah, diorg mn kira dh bahasa saintifik ke hape ke..maen hentam je tu

    ReplyDelete
  4. aku penah pegi jepun..signboard diorg lg lawak...kena baca 2,3 kali bru ley paham

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.