Skip to main content

Kesalahan Bahasa Inggeris Yang Paling Professional



Engrish adalah satu istilah merujuk kepada kesalahan tatabahasa Inggeris yang sering berlaku di negara Asia Timur. Kebanyakannya berlaku akibat daripada kesalahan dalam melakukan direct translation ke bahasa Inggeris. Di bawah ini adalah di antaranya...jom kita usha..

 "Eliminate horniness" 

 "A time sex thing"?? ...sepatutnya diterjemahkan kepada "articles for (daily) use"

 Deformed person???...sepatutnya "disabled person"

 "I'm cock" 

 "Keep out of children"

 Dishonest trick? 

 "Don't fall down" 

 "Enviro Mental Protection Area"

 Erk..?

 "Horny Care" 

 WTF...WTH..

 Pada T-shirt

 Servis yg menarik...

 Kata-kata yg begitu bermakna...

 Stuff bukan staff

 Betul, betul, betul...





sumber: http://www.oddee.com

Comments

  1. enviro Mental protections area...?WTF!

    ReplyDelete
  2. hornycare...terus terang giler...takde bahasa saintifik dah..ihihi whatever..byk jugak ayat2 merapu kat notebook2 yg tomei2 kat almari buku aku..huhuu lebih baik takyah tulis pape kan..tp notebook dorg buat tomei2 blaka

    ReplyDelete
  3. @SriPanggung ye ah, diorg mn kira dh bahasa saintifik ke hape ke..maen hentam je tu

    ReplyDelete
  4. aku penah pegi jepun..signboard diorg lg lawak...kena baca 2,3 kali bru ley paham

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.