Skip to main content

Keindahan Sungai 5 Warna di Columbia


Dinamakan sebagai Cano Crystals, ia diiktiraf sebagai sungai tercantik di dunia.


Fakta ringkas:
  • Cano Crystals terletak di hutan simpan Serrania de La Macarena, Colombia. Bagi yang tak tau Colombia tu di mana, ia merupakan negara jiran kepada Venezuela. (ala, korang mst penah tgok cite yo soy betty la fia kan? hehe..)
  • Biasanya,Cano Crystal adalah sama dgn kebanyakan sungai-sungai lain. Tetapi untuk satu tempoh di antara musim hujan dan musim kemarau, sungai ini akan dipenuhi dengan pelbagai alga yang merubah sungai ini kepada 5 warna. 
  • Walaubagaimanapun, air sungai ini tetap jernih dan tidak berkeladak.
  • Jika anda berkeinginan untuk datang ke sini, anda harus datang pada waktu yang tepat iaitu di antara musim hujan dan musim kemarau shj. Lagi satu, anda perlu mahir menunggang kuda, kerana ia satu-satunya pengangkutan yg dapat membawa anda ke situ. 

Lagi gambar-gambar menarik: 

 
 
 
 
 
 
 
 

sumber: http://io9.com

Comments

  1. subhanallah...cantikkknyaaaa alga warna merah, hijau semua tu...boleh mandi ke tak

    ReplyDelete
  2. wah....macam mane boleh ade kaler pulak? konpius.
    tapi cantik giler. sumpah cantik. :D

    ReplyDelete
  3. subhanallah...cantiknya!

    ReplyDelete
  4. Subhanallah cantik!
    but, bleh masuk ke x dalam tu?...cam dalam je, bhya...err


    ^^

    ReplyDelete
  5. awesome totally awesome, dumbfounded!!

    ReplyDelete
  6. cantiknya..nk pegi tp jauh la pulak :(

    ReplyDelete
  7. @rj Etika kaler die drp alga yg bewarna-warni tu la

    ReplyDelete
  8. cantiknya ya allah..kagum dengan ciptaan-NYA=)

    ReplyDelete
  9. amazingly beautiful! awesome

    ReplyDelete
  10. Subhanallah.... Cantikk sangattt

    ReplyDelete
  11. perlu mahir menunggng kuda?waaaa...mesti seronok kat siniiii.. :)

    ReplyDelete
  12. subhanallah cantiknya tempat tu...boleh wat tmpat honeymoon ni....haha

    ReplyDelete
  13. subhanallah..subhanallah..indahnya ciptaan ALLAH S.W.T.:)

    ReplyDelete
  14. pertama x tahu ada sungai 5 warna ni...good info...tq!

    ReplyDelete
  15. cp2 nk g...sila bljr tggng kuda ngan sy....f.o.c je...

    ReplyDelete
  16. WWooowwww.....nice one here..
    actually alga tu y kalerkn but nmpk cam sg yg berkaler...huhu hebatnye ciptaan NYA..

    ReplyDelete
  17. Bathtub Taps: It is mounted on the top side of the tub for mixing hot and cold water open. Hot and cold can be Taps UK by two pipes called duplex; hoist water lift spiral structure, metal ball-style, ceramic cartridge type and so on. Currently on the market is more single handle Pull Out Kitchen Taps.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.