Skip to main content

Cara Baru Buat T-Shirt, Tanpa Guna Kain dan Mesin Jahit



Best jugak kalu boleh buat T-Shirt macam kat bawah ni. Tak yah guna kain, benang, jarum, mesin jahit. Ringkas, mudah dan jimat masa. Pendek kata, sempoi beb!



 
 
 


Info Ringkas:
  • Konsep kreatif ini dinamakan sebagai Fabrican, iaitu singkatan daripada istilah 'Fabric in an Aerosol Can.'
  • Dibangunkan oleh seorang designer Sepanyol, Dr Manel Torres yang telah menghabiskan masa selama 10 tahun untuk melakukan kajian mengenai teknologi ini.
  • Melalui cara ini, tin aerosol diisi dengan campuran cairan yang terdiri daripada serat kapas, polimer dan pelarut. Cairan ini kemudiannya disembur secara langsung ke badan. Dan bila sudah kering, ia boleh ditanggalkan. 

sumber: http://unic77.blogspot.com

Comments

  1. @SyAE SyEa kalo gurl? waa..speechless en. Billy. imagine la sniri..haha :)

    ReplyDelete
  2. peh..ini mmg body fit..kalo yang pewot bun2 pun ley nmpk jelas..heee

    ReplyDelete
  3. canggih gila
    aku tak penah tau pon..

    ReplyDelete
  4. ceit..aku x sanggup pakai dowh..

    ReplyDelete
  5. senang dan mudah...xyah susah2 nak ukur saiz badan...huhuhuhu~~...lau seluar ada ke org wat??

    ReplyDelete
  6. @kyoo reza yg perut bun2 konpem la xnk pakai bju cm ni :)

    ReplyDelete
  7. @n u r k i m a huhu..entahla.kalu diorg buat pn, susah kot nak tanggalkan

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.