Skip to main content

Bayi Terbesar di Dunia


Anda tahu sebesar mana seorang bayi boleh membesar? Di bawah ini adalah rekod dunia yang dicipta pada tahun 2007 oleh seorang bayi dari India.

Kasih bapa dan ibu...bapa terpaksa dokong anak, emak kena kipas si anak yg kepanasan.
Fakta ringkas:
  • Umur: 11 bulan
  • Berat: 52.5 kg
  • Tempat Lahir: Rajastan, India
  • Makanan setiap hari: 1 kg nasi dan 5 liter susu, daging 2 kg

sumber: http://veefun.blogspot.com

Comments

  1. xbaik la bg mkn cm 2..
    obesity kot...
    nnti dy da bsr byk mslh...bdn da gemuk...mesti rmai yg menghina...pastu byk pnyakit...aigooooo...cian dak ni,...

    ReplyDelete
  2. erk..saya umo 25 pun x seberat ni..

    ReplyDelete
  3. masyaAllah.. takut la pulak kalau sampai sebesor tu..

    ReplyDelete
  4. mak ai! makan sekilo nasi 2 kilo daging..gilo hape!

    ReplyDelete
  5. Hampir sama dengan berat badan aku la... huhuh....

    ReplyDelete
  6. sungguh besar, dan selera makan dia amatlah melampau.

    im already followed your blog!
    and if u think my blog interesting, u can do the same thing!

    ReplyDelete
  7. wah..
    tak larat TK nak dukung ni..
    makan pun bnyak ni..
    TK sepinggan nasi je sehari..

    ReplyDelete
  8. @tulus sweet owh..en Billy da tulis kt atas tu yer..hehe ;p

    ReplyDelete
  9. masyaallah..berat dah lebih kurang berat aku dah ni..

    ReplyDelete
  10. berat yer dia..time ngandung mak dia ni makan sekor lembu ke ari2..huhuhu~

    ReplyDelete
  11. besar dan berat tu,,,,
    mcm mna mak dia mngandungkan budak tue,,,
    n knp plk mak dia kena kipas kan dia?,,,

    ReplyDelete
  12. giler kentang dier nyer berat..
    nak lebih kurang ngan berat aku.. huhu

    ReplyDelete
  13. aq lg ringan drpd bdk ni..
    da bsr bsok mesti mcm2 pykit..konfirm punye...
    ni d akategori bayi obes ni...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.