Skip to main content

Bas Paling Mewah



Kalau korang tengok gambar kat bawah ni, mesti korang tak pecaya ini adalah gambar interior dalam sebuah bas, kan kan? Ya, Encik Billy sendiri pun pada mulanya ingatkan gambar ni sebuah gambar biasa dalam hotel mewah 5 bintang.....huhuu! 


So, macam biasalah, kalau nak tahu info ni dengan lebih lanjut, boleh jer baca kat bawah ni...

 
 
 
 
 
 
 

Info Ringkas:
  • Kenderaan ini sebenarnya bukanlah sebuah bas, ia adalah rumah bermotor atau 'motorhome' yang disebut sebagai Newell Coach. 
  • Ia dibina daripada chassis sebuah bas. Dilengkapi dengan 2 buah ruang tamu yang boleh diubah menjadi bilik tidur mengikut keperluan, juga dilengkapi dengan dua bilik air.
  •  Selain itu, ia turut dilengkapi dengan hiasan mengkagumkan seperti chandelier kristal, sinki emas, lantai marble, pemanas lantai, automatik blind, CD player dan TV plasma 42 inci.
  • Biasanya spesifikasi dan desain yang diperlukan ditentukan sendiri oleh pelanggan.
  • Newell Coach ini berkuasa elektrik. Kesemua gajet, aplikasi, air-cond dikuasakan daripada batteri bergenerator yang boleh dicas semula menggunakan soket 50A. 
  • Harga? Bergantung kepada spesifikasi ia boleh mencecah antara USD850,000 hingga USD2,000,000. 

Korang boleh jugak tengok slideshow kat bawah ni... 


sumber:http://www.newellcoach.com

Comments

  1. hehehehe..mmg best woo bus hotel camni..pnh tgk kat tv mcm jenis ade..hadooii nanges~

    ReplyDelete
  2. wah>>>
    kalu sani xpres wt mcm nie mau kaya dan kayap die...
    kos dh telan ribu riban nie...

    ReplyDelete
  3. @SizZLing SuZai owh, ni juga bukan hotel sebenanya adalah rumah bermotor..

    ReplyDelete
  4. @Cik Esah tiket bus sani xpres kan mmg da sedia mahal..ni kalu buat cmni lg mahal la..

    ReplyDelete
  5. wow harga sebijik dekat rm 6 juta tue..

    ReplyDelete
  6. benda ni seronoklah kalu nk bawak g becuti jalan jauh2 kan...

    ReplyDelete
  7. lau betul bas camtu kan best..baru selesa nak balik kg..ni x nk balik je kg sampai sakit urat2 kaki ngan bahu..huhuhuhu~

    ReplyDelete
  8. @n u r k i m a tp mesti le cas dia mahal kan..sanggup ke? en Billy kalu nk selesa skit naek bas,pilih yg seat 2+1 pn da cukup..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.