Skip to main content

Taip 26 Perkataan dalam Masa 25 saat

Seorang wanita Britain, Melissa Thompson, 27, memecahkan rekod dunia apabila dia berjaya menaip mesej yang mengandungi 26 patah perkataan dalam tempoh 25 saat, lapor sebuah akhbar di Britain.

Catatan itu adalah 9.6 saat lebih pantas berbanding rekod yang pernah dicatatkan sebelum ini. Namun, rekod itu masih diteliti sebelum disahkan oleh pihak Guinness

 Dia yang berasal dari Salford, Greater Manchester menggunakan telefon pintar Samsung Galaxy S. Pada Mac lalu, mesej yang sama turut dihantar dengan menggunakan telefon pintar Samsung Galaxy S oleh Franklin Page dari Amerika Syarikat (AS). Namun, masa yang dicatatkan cuma 35.54 saat. 

Rekod itu dicipta oleh Thompson dengan menggunakan papan kekunci khas telefon pintar tersebut.

Ia membolehkan pengguna menaip teks tanpa memerlukan jari diangkat daripada skrin. 

Sumber: AP & Kosmo

Comments

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.