Skip to main content

Warga Yahudi Israel Tonton Gaza Dibom Seperti di Panggung Wayang





Pemandangan kontra terjadi di Semenanjung Gaza, Palestin dan padang pasir Negev, Israel. Dua wilayah ini bersempadan, tetapi warga Gaza bertarung nyawa sedangkan warga Negev sebaliknya menonton tragedi itu.


Sebuah foto yang dipost di Twitter oleh wartawan Denmark menggambarkan warga Israel sedang duduk-duduk di puncak bukit, menonton gempuran ke atas Gaza, dan bersorak saat bom-bom skala besar Israel menghentam wilayah Palestin tersebut.

Fakta itu terungkap dari sebuah foto yang dirakamkan oleh wartawan bernama Allan Sorenson, wakil Timur Tengah untuk media Denmark, Kristeligt Dagblad disertai dengan tulisan "Warga Israel membawa kerusi-kerusi plastik di dua bukit di Sderot, untuk menyaksikan peristiwa pengeboman Gaza. Bertepuk tangan saat ledakan terdengar," demikian bunyi tulisan itu, dikutip dari Al Arabiya, Sabtu (12/7/2014).

Sejauh ini, foto yang diambil dari perbatasan di Sderot, telah di-retweet lebih dari 7000 kali.

Foto itu dilansir Al Jazeera Khamis (10/7/2014). Allan mengambil foto itu pada malam 9 Julai 2014. “Panggung wayang Sderot. Warga Israel membawa kerusi di puncak bukit di Sderot, menonton situasi terbaru dari Gaza. Bertepuk tangan saat ledakan terdengar,” tulis Allan di akun Twitter.


sumber: http://www.atjehcyber.net


Comments

  1. semoga tuhan mengutuk kalian semua warga israel..

    ReplyDelete
  2. why not check here a1z18q8b67 louis vuitton fake replica bags wholesale mumbai have a peek here l3m95j3m93 bags replica gucci replica bags reddit replica bags aaa read w1n44i0l01 7a replica bags meaning

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.