Skip to main content

Wanita Menangis Setelah Dapat Dengar Bunyi Buat Pertama Kali Dalam Hidupnya





Terdapat banyak perkara dalam hidup kita yang kita ambil mudah. Kata orang putih, 'takes thing for granted'. Tetapi bagi Joanne Milne, pendengaran adalah suatu perkara terindah dalam hidupnya.


Mendengar suara doktor membaca hari-hari dalam seminggu, Joanne Milne terharu dengan emosi, sebak dengan air mata dan buat beberapa ketika dia sukar untuk bernafas.

Sebelum detik itu,  dunia Joanne Milne selama 40 tahun adalah senyap tanpa bunyi.

Dilahirkan dengan keadaan yang jarang berlaku iaitu Sindrom Usher, Joanne Milne telah pekak sejak lahir dan pada pertengahan 20-an keadaannya bertambah buruk yang mana turut menjejaskan penglihatan beliau.

Namun pada bulan lepas ketika berusia 40 tahun, beliau telah menjalani pembedahan yang mengubah hidupnya - implan koklea dipasang pada telinganya.

Beliau menunggu cemas selama empat minggu sebelum alat itu boleh diaktifkan.


Beliau berkata detik itu telah menjadi pengalaman 'yang paling emosional' dalam hidupnya.













source: dailymail


Comments

  1. untuk itu kita harus bersyukur atas apa yang tuhan berikan kepada kita,,,dan kita harus menjaga pembriannya dan gunakan hal tersebut dengan sebaik mungkin...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.