Skip to main content

Shalwati Dipenjara 14 Bulan, Azizul 10 Bulan Kes Dera Anak di Sweden






Pasangan Malaysia yang dituduh mendera anak-anak mereka di Sweden didapati bersalah dan dijatuhi hukuman penjara oleh Mahkamah Daerah Solna pada Jumaat, hari ini.


Mahkamah juga menetapkan bahawa pasangan itu perlu membayar ganti rugi terhadap anak-anak mereka.

Ibu kepada empat orang anak, Shalwati Norshal dijatuhi hukuman penjara selama 14 bulan kerana perlakuan kasar terhadap anak perempuannya dan anak lelaki sulungnya serta atas kesalahan menyakiti dua lagi anak lelakinya.

Sementara itu bapa mereka, Azizul Raheem Awalluddin dikenakan hukuman penjara 10 bulan kerana dia didapati bersalah mengasari tiga anak anaknya.

Azizul bagaimanapun dibebaskan daripada apa-apa kesalahan terhadap anak bongsunya.


sumber: mstar




Comments

  1. Oooppp bagus kamu semua buat mak ayah kamu masuk penjara.. tahniah!!!

    ReplyDelete
  2. Kecik2 lg dah derhaka....

    ReplyDelete
  3. Anak anak dipersalahkan didalam hal ini? Mungkin ibu baca mereka juga perlu muhasabah diri.

    ReplyDelete
  4. New life start after penjara...is it gonna be the same again or not...? Anak2 ibarat kain putih..ibubapa yg mencorakannya..nak salahkan anak..sapa yg ajar anak jd bgitu..?..

    ReplyDelete
  5. Kalau mak bapak baik, adil kat anak2, takkan diorang kena mcm ni kan? i wish we have the same rules kat malaysia. i was being mistreated badly by my parents and i dont want anybody else treat their children like that. anak2 ni rezeki dari Allah. ade ramai yg tak boleh pregnant tapi nak sgt2 anak. diorang ni ade ramai anak, tapi gi blasah pulak.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.