Skip to main content

Tentera Vietnam Lapor Telah Temui Pintu dan Ekor Pesawat MH370





Laporan dari Dailymail menyebut bahawa pasukan operasi mencari dan menyelamat Vietnam telah menemui beberapa serpihan dipercayai sebahagian dari pintu dan ekor pesawat MH370. Serpihan ini dijumpai sekitar 50 batu nautika dari arah barat daya Pulau Tho Chu.

Bagaimanapun, laporan ini masih belum disahkan oleh pihak MAS.

From above: A picture taken by personnel on a Vietnamese search aircraft and made available by Tienphong.vn shows what is believed to be a piece of debris of missing Malaysia Airlines airplane at an undisclosed location.



UPDATE:

Penemuan serpihan objek kononnya komponen pintu pesawat yang dilaporkan oleh media Vietnam malam tadi disahkan bukan milik pesawat MAS MH370, kata Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA) Datuk Azaharuddin Abdul Rahman.

Dalam sidang media di sini, sebentar tadi, beliau berkata pihak berkuasa Malaysia segera menghubungi pihak berkuasa Vietnam sejurus laporan berkenaan tersiar dan menafikan menjumpai objek berkenaan.        

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.