Skip to main content

Co-Pilot Pesawat MAS MH370 Pernah Bawa Masuk Wanita ke Kokpit Pesawat, Langgar Peraturan





Seorang CO -PILOT yang turut mengemudi penerbangan Malaysia Airlines MH370 yang kini dilaporkan hilang pernah menjemput pelancong Melbourne dan rakannya ke dalam kokpit pesawat di mana dia dilaporkan merokok, mengambil gambar dan melayan pasangan pelancong itu semasa penerbangan antarabangsa sebelumnya.


Dalam keadaan sekuriti yang membimbangkan, dia telah mendedahkan Fariq Abdul Hamid dan rakan sekerja beliau melanggar peraturan Syarikat Penerbangan Malaysia MAS apabila mereka menjemput penumpang Jonti Roos dan Jaan Maree untuk menyertai mereka dalam kabin untuk penerbangan satu jam dari Phuket ke Kuala Lumpur sebelum ini.


"Sepanjang keseluruhan penerbangan mereka bercakap dan melayani kami dan mereka sebenarnya merokok sepanjang penerbangan tersebut, yang mana saya fikir mereka tidak dibenarkan untuk berbuat demikian, " kata Roos .

"Pada satu ketika mereka meninggalkan tempat duduk mereka untuk bercakap dengan kami.

"Mereka sangat mesra dalam perbualan sehingga dia telah menarik tangan rakan-rakan saya dan sambil melihat telapak tangannya dan berkata 'your hand is very creased' . Bermaksud, anda seorang yang sangat kreatif dan mengulas mengenai pengilat kuku rakannya. "

Walaupun gambar mendedahkan salah laku kasar juruterbang itu, Roos berkata beliau tidak bimbang untuk keselamatan beliau.

"Saya berasa selamat. Saya tidak fikir ada satu contoh di mana saya berasa terancam atau saya merasakan bahawa mereka tidak tahu apa yang mereka lakukan , " katanya.

Sepanjang masa saya merasakan mereka sangat ramah. Saya merasakan mereka sangat cekap dalam apa yang mereka lakukan.





sumber

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.