Skip to main content

(GAMBAR) Perjuangan Rakyat Palestin Untuk Bersolat di Masjid Al-Aqsa





Ramadan di Palestin penuh dengan perjuangan. Seperti yang terlihat dalam foto-foto berikut.
Kaum Muslim Palestin terpaksa bersusah payah beratur panjang semata-mata untuk masuk ke Masjid Al Aqsa. Di masjid ini, kawalan oleh tentera Israel cukup ketat. Sambil memegang senjata, mereka memeriksa barang bawaan para wanita Palestin yang hendak solat di Al Aqsa.

Bayi Palestin tertidur keitka kaum muslimat Palestina berlumba-lumba melewati pos penjagaan untuk menuju ke Masjid Al Aqsa.



Seorang lelaki tua menunggu sambil membaca tasbih ketika melewati pos kawalan. Beliau mahu menunaikan solat di Masjid Al Aqsa.



Pos Kawalan Israel menuju Masjid Al Aqsa



Kaum wanita Palestin susah berdesak-desakan melewati pos penjagaan Israel.



Ramadhan di Palestin. Kaum wanita terpaksa bersusah payah untuk sekadar solat di Masjid Al Aqsa. Mereka melewati pemeriksaan dari pasukan Israel.

    




Comments

  1. Ya Allah kau hancurkanlah Yahudi laknatullah yang sentiasa menzalimi umat islam

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.