Skip to main content

Cool!! Restoran Dalam Air Sungai





Dengan suhu musim panas mencecah lebih 40 darjah Celsius, orang China sentiasa mencari cara-cara baru dan menyeronokkan untuk mendinginkan persekitaran. The River Cafe, di Chongqing, adalah restoren di mana penduduk tempatan dan pelancong dijemput untuk menanggalkan kasut mereka dan mengisi kerusi dalam air sungai yang sejuk.  
 

Kerana ia terlalu panas untuk menghidangkan makanan lazat mereka di dalam atau di bawah matahari, pengurus tempat yang popular ini telah membuat keputusan untuk mendirikan meja dan kerusi secara terus di atas air, di bawah naungan pokok-pokok. Restoran boleh menampung sehingga 300 orang pada satu-satu masa.




 sumber: http://www.odditycentral.com

Comments

  1. ok kreatif. haha. penyelesaian masalah panas secara mantap ni. xyah aircond. haha. jimaattt

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.