Skip to main content

13 Bentuk Pulau Paling Pelik Yang Wujud di Planet Bumi





Terdapat banyak landskap yang menakjubkan di bumi, namun alam semula jadi tidak pernah berhenti untuk memukau. Pulau-pulau yang cukup cantik apabila dilihat dari paras bumi: kita tidak perlu membezakan mana-mana corak tertentu dalam reka bentuk mereka. Apabila dilihat dari atas, anda mungkin membayangkan bentuk pulau-pulau menjadi rawak, tetapi melihat imej-imej berikut boleh membuat anda berfikir lagi. Bergelimpangan di dalam lautan, pulau-pulau ini boleh kelihatan dalam pelbagai imej pelik yang menakjubkan!


1. Dolphin
 Pulau batu karang ini dikenali sebagai Flores Island, terletak di Indonesia




2. Smiley
 Pulau-pulau ini terletak dalam gugusan kepulauan Manukan, Mamutik dan Sulug di perairan negeri Sabah



3. Boomerang
 Terletak di sebahagian kepulauan Spratly di Laut China Selatan. Boleh dilihat sekiranya anda mengambil penerbangan dari Kuala Lumpur ke Manila.



4. Seahorse
 Inilah adalah Pulau Isabella, pulau terbesar dari pulau-pulau di Kepulauan Galapagos.



5. Human Eye
 Pulau ini terletak di Lautan Hindi, merupakan sebahagian daripada kepulauan Maldives



6. Cartoon Figure
 Pulau ini terletak di Kepulauan Sunda, Indonesia



7. Stingray
 Pulau ini terletak di Laut Kattegat, merupakan pulau ketiga terbesar di Denmark



8. Lungs
 Merupakan pulau persendirian yang terletak di Florida, USA



 9. Venetian Mask
 Sekali lagi, ini di Kepulauan Maldives.



10. Carrot
 Juga di Kepulauan Maldives.



 11. Tree
Merupakan sebahagian daripada Kepulauan Scilly



 12. Sperm



 13. Heart
Dinamakan sebagai Pulau GaleĆĄnjak, ia terletak di perairan Laut Adriatic dan merupakan pulau milikan peribadi. 


source: http://www.environmentalgraffiti.com


Comments

  1. pulau yang bentuknya kaya kuda laut sangat bagus sekalih,.

    ReplyDelete
  2. sangat unik dan cantik pulaunya

    ReplyDelete
  3. pulau yang unik dan sangat bagus

    ReplyDelete
  4. keren mantap pemandangan pulau yang unik

    ReplyDelete
  5. pulau yang sangat unik dan indah sekali nice info

    ReplyDelete
  6. waw pulau yang sangat bagus sekali unik

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.