Skip to main content

Gambar Bayi Diselamatkan Setelah Dibuang Ke Dalam Saluran Kumbahan di China





Allahhu ya Allah...terkedu Encik Billy melihat berita ini di TV sebentar tadi. Betapa ada segelintir manusia yang tidak berperikemanusiaan, malah lebih teruk daripada taraf seekor haiwan.


Mengikut laporan berita, kejadian ini berlaku di Zhejiang, China di mana seorang bayi lelaki yang baru lahir dibuang ke dalam paip kumbahan. Keajaiban berlaku apabila bayi itu berjaya diselamatkan oleh anggota bomba hidup-hidup setelah tersangkut di saluran paip. Kes ini mendapat liputan meluas dan mencetuskan kemarahan orang ramai di laman media sosial.


Penemuan itu selepas penghuni melaporkan bunyi bayi menangis di celah dinding bangunan dan melaporkan kepada pihak bomba. Saluran paip itu hanya sebesar 4 inci.

Aanggota bomba terpaksa memotong dan mengeluarkan paip itu serta membawanya ke hospital berhampiran, di mana doktor berhati-hati memotong di sekeliling paip untuk menyelamatkan bayi itu. 











source: dailymail.co.uk

Comments

  1. ini bukan taraf binatang..tapi dah sampai level syaitonn ni rojim dah ni..

    ReplyDelete
  2. mengalir air mata tengok~
    aku punyala susah nak dapat anak, kahwin 7 tahun baru dpt..dia senang2 buang anak mcm tu ja
    mmg manusia setan!

    ReplyDelete
  3. astagfirullah.. yang membuang bayi itu memang bukan manusia..

    ReplyDelete
  4. MasyaAllah ... ngeri ngeliatnya ... sungguh miris sekali

    ReplyDelete
  5. .. mengucap panjang tgk..

    ReplyDelete
  6. org yg buat 2 x patut hidup

    ReplyDelete
  7. sygnye g buang baby tue mcm tue je x tau org lain pnyela susah giler nk dpt anak.Sy pun kawin dh lame tp masih blm ade anak lg.Biler tgk mcm ni sedih sgt2 knp la x syg baby tue pnt2 mngandung tp buang merata2.

    ReplyDelete
  8. ya alllah kesiannya baby tu... bodoh btol sape yg buang die...jahanam punye manusia. allah dh bagi ko otak gune lah sng2 jer ko buang baby tu... mcm ko buang sampah..SETAN BETOL LA>>ya allah nasib baik baby tu msih hidup..kalo aq jumpe sape yg buat tu hishhh mmg kene la..org lain punye la susah nk dpt anak die langsung tak bersyukur..apa nak jadi la ngan manusia zaman skrng ni..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.