Skip to main content

(VIDEO) Iklan Anti-rokok Thailand Diiktiraf Terbaik di Dunia





Apakah perasaan anda apabila seorang kanak-kanak berusia 5 tahun datang kepada anda dan bertanya anda "abang ada lighter tak?", sambil tangannya memegang sepuntung rokok? Dan anda pula ketika itu sedang menghembuskan asap rokok berkepul-kepul ke udara. Apakah yang akan anda katakan kepada kanak-kanak itu? Menasihatinya?


Itulah mesej yang cuba disampaikan oleh iklan di bawah ini. Begitu terkesan di hati en. Billy, walaupun en Billy bukan seorang perokok.


Tayangan video yang berjudul bebas, Kid ini dibuat Oleh Yayasan Promosi Kesihatan Thailand. Ia mendapat pujian pelbagai pihak dan diiktiraf sebagai iklan antirokok terbaik didunia.

Comments

  1. sangat terbaikkk

    ReplyDelete
  2. sesiapa yg nak cuba berhenti merokok secara semulajadi boleh mengunakan produk i-quit.


    https://www.facebook.com/jomhenti <- Like kami:)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.