Skip to main content

Cool, Mesin Wuduk Automatik






Mesin wuduk automatik ini dicipta bagi meminimumkan penggunaan air sekaligus mengelak pembaziran setiap kali mengambil wuduk. Ia dilengkapi sensor yang akan mengesan hanya bila anggota-anggota wuduk diletakkan diruang yang disediakan, sekaligus membenarkan pengaliran air. 


Alangkah bagusnya jika alat ini diletakkan di masjid-masjid dan surau-surau di negara kita...


Comments

  1. Wow..interesting. hehe klu da invent kat msia sile gtau, trus g solat kat ctu ble try mesin ni..insyAllah ^^

    ReplyDelete
  2. bagus gak alat ni.. belum ada lagi engineer2 kat malaysia ni yg terpikir nak buat mesin nih.. aduyai..

    ReplyDelete
  3. mmg memudahkan kerja..kalaulah ada kat malaysia..

    ReplyDelete
  4. kalau tak salah kat masjid shah alam ada jugak tempat wuduk scan tapi bukan macam ni lah..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.