Thursday, May 3, 2012

Cool, Mesin Wuduk Automatik






Mesin wuduk automatik ini dicipta bagi meminimumkan penggunaan air sekaligus mengelak pembaziran setiap kali mengambil wuduk. Ia dilengkapi sensor yang akan mengesan hanya bila anggota-anggota wuduk diletakkan diruang yang disediakan, sekaligus membenarkan pengaliran air. 


Alangkah bagusnya jika alat ini diletakkan di masjid-masjid dan surau-surau di negara kita...



Entri-Entri Berkaitan.....

5 comments:

  1. Wow..interesting. hehe klu da invent kat msia sile gtau, trus g solat kat ctu ble try mesin ni..insyAllah ^^

    ReplyDelete
  2. bagus gak alat ni.. belum ada lagi engineer2 kat malaysia ni yg terpikir nak buat mesin nih.. aduyai..

    ReplyDelete
  3. mmg memudahkan kerja..kalaulah ada kat malaysia..

    ReplyDelete
  4. kalau tak salah kat masjid shah alam ada jugak tempat wuduk scan tapi bukan macam ni lah..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails