Skip to main content

Bahtera Nabi Nuh di Hong Kong





Dua orang taikun Hong Kong telah membangunkan bahtera tiruan Nabi Nuh, yang dikatakan memiliki saiz dengan skala yang hampir sama dengan ukuran sebenar bahtera Nabi Nuh.


Kapal itu turut diisi dengan beberapa binatang yang jumlahnya masing-masing secara berpasangan. Walaubagaimanapun, semuanya hanya terbuat daripada fiber glass.

Bahtera tiruan tersebut merupakan sebahagian daripada taman Noah’s Ark atau taman Bahtera Nuh yang berada tepat di sisi jambatan Tsing Ma, Hong Kong.

Panjang keseluruhan kapal tersebut adalah 450 kaki, dengan lebar 75 kaki dan selesai dibina pada tahun 2009.

Ia turut dilengkapi dengan sebuah restoran mewah dan bilik-bilik hotel dengan pemandangan memukau di tebing sungai yang terbentang lengkap dengan lampu-lampu jambatan yang menyinarinya ketika malam.





sumber: http://www.exelroze.info

Comments

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.