Skip to main content

Patung Ini Telah 'Menghamilkan' 2000 Wanita







Di Orlando, pasangan yang sangat menginginkan anak boleh datang ke Muzium Ripley's Believe It or Not di Pantai Myrtle, South Carolina, Amerika Syarikat (AS). Muzium ini mempamerkan sepasang patung kesuburan yang didatangkan khas dari Pantai Gading, Afrika Barat.


Lagenda Patung Kesuburan ini bermula pada 1995. Pemilik Muzium Ripley membeli sepasang totem kayu setinggi masing-masing 1.5 meter ini untuk menghiasi ibu pejabat mereka di Orlando, Florida. Patung-patung ini dibeli dari suku Baule di Pantai Gading dengan harga masing-masing US$ 1000.

Pada tahun pertama patung-patung ini dipamerkan, 8 dari 20 orang staf di ibu pejabat itu memperoleh anak. Seorang staff wanita di situ, Kimberly Martin, juga mendadak hamil padahal dia sering mengambil pil anti-kehamilan.

Seorang petugas wanita Airborne Express yang secara rutin menyentuh patung itu ketika mengirimnya untuk Ripley's Entertainment Inc., juga dilaporkan hamil.

Misteri tentang patung ini pernah ditayangkan di stesen televisyen CNN, Good Morning America!, Unsolved Mysteries, Primer Impacto di Sepanyol, dan sejumlah besar program-program televisyen lain di seluruh dunia.

Wanita-wanita dari pelbagai tempat yang jauh dari Amerika telah mengirim faks bergambar fotokopi tangan mereka, potongan-potongan pakaian, dan barang-barang lainnya untuk digosokkan ke patung-patung itu dengan harapan mereka akan segera hamil.

Patung-patung ini telah dipamerkan di banyak negara di seluruh dunia. Menurut Ripley, lebih dari 2000 wanita hamil setelah menyentuh patung itu. 


p/s: apa-apa pun, jika ia benar sekalipun...ianya tetap berlaku dengan izin drp Allah s.w.t..sesungguhnya tiada yang lebih berkuasa melainkan Allah s.w.t...syirik bagi kita umat Islam jika mempercayai patung2 atau benda2 tertentu mempunyai kuasa/azimat tertentu...wallahualam

sumber: http://arenaphoto.blogspot.com

Comments

  1. Betul ti Billy...mereka yg berkenaan tersebut hamil kerana izin Tuhan...

    ReplyDelete
  2. betul tu. semua nya ketentuan tuhan .

    ReplyDelete
  3. betul tu. semua nya ketentuan tuhan .

    ReplyDelete
  4. nk tgk yg real dtg lah d' genting highland. kat sana pun ada patung tu. jgn x caya tu bg yg kafir shj. yg islam pula tu semua adalah ketentuan dr allah s.w.t .

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.