Skip to main content

(GAMBAR) Melawat Sekitar Tapak Pembinaan Taman Tema LEGOLAND Malaysia





Teruja juga Encik Billy melihat perkembangan terbaru pembinaan taman tema 'berstatus antarabangsa' pertama di Malaysia, iaitu LEGOLAND. Teruja sebab melihat ada satu trek roller coster yang tersangat besar (pertama di Malaysia) tetapi kemudiannya rasa terkejut apabila mengetahui harga tiket yang teramat mahal dikenakan apabila ia dibuka kelak. Tahu tak berapa harga tiketnya?

 

Bagi yang belum tahu, inilah harganya: Pas sekali masuk bagi seorang dewasa adalah RM 140 dan kanak-kanak RM 110. Jika anda adalah rakyat Malaysia dan mempunyai myKad anda akan dapat rebet tunai sebanyak RM 30 (so jadi RM 110 dan RM 90) ...itupun still mahal bukan?


Berikut inilah gambar (30 gambar) construction site LEGOLAND:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Sedikit Info berkenaan LEGOLAND Malaysia:
  • Legoland Malaysia adalah taman tema pertama seumpamanya di Asia, dijangka dibuka pada penghujung 2012 dengan sasaran sejuta pengunjung pada tahun pertama beroperasi.
  • Buat masa ini Legoland Malaysia merupakan pertama di Asia dan ia akan menjadi satu-satunya taman tema seumpama itu di Asia Tenggara apabila perancangan untuk membina ia di Jepun dan Korea direalisasikan.
  • Legoland Malaysia adalah merupakan taman tema legoland keenam di dunia selepas Legoland Billund, Legoland Windsor, Legoland California, Legoland Deutschland dan Legoland Florida.
  • Legoland Malaysia dibangunkan oleh anak syarikat IIB, IDR Resorts bersama Merlin Entertainments dengan kos RM720 juta di kawasan seluas 31 hektar di Medini North, pusat gaya hidup Iskandar Malaysia.

source: http://www.LEGOLAND.com.my, http://www.relax.com.sg, http://blog.malaysia-asia.my, http://www.skyscrapercity.com, http://super325.com

Comments

  1. bg saya kalau nk merasa main game tu, xpe kalau harga ye sekali je byr byk tu. tmpt lain bwh rm100 boleh masuk ini kan baru rm110 tu.

    gerenti boleh punya la. org nk main, xkira benda tu mahal sekali dlm seumur idup. mesti ada org masuk punyala..

    saya pun suke main game2 mcm ni. kat jb tu belah mana erk?

    ReplyDelete
  2. kenapa mahal sgt..dorang ingat org M'sia kaya sgt ker? Takut2 target dorg hanya u pelancong. kita dok Malysia hny mmp tgk org luar main je..sadisnya..

    ReplyDelete
  3. nak tau nape harga dia terlampau mahal...

    LEGOLAND ni target besar dia SINGAPOREAN je okay...

    matawang derang ni besar hampir 2x ganda dr RM kite...so takde masalah langsung setakat RM140 tu...

    bayangkan kalo 1 family Malaysia ada 10 anak...

    hmmmm kesian orang Malaysia...

    ReplyDelete
  4. dats y dorg sepatutnya buat sistem dwi tiket...1 utk rakyat msia, satu lg utk foreigner...mcm kt cable car langkawi, underwater world lgkawi, rege tiket adlh brbeza utk org tempatan dan org asing..ni tak, stkt bg rebat x seberapa tu still mahal la...

    ReplyDelete
  5. pada sy kalo sapa2 yg teringin nk main mesti sangup je kot nk bayar RM140 tu...jnji sekali bayar je la jgn nti harga masuk lain nti bila kt dalam ada plak harga tambahan nk main game ni kne byar lain nk main game tu kne tmbah bayaran...mmg xmampu la gitu....lgpon dah nama LEGOLAND ni jenama antarabangsa so target market diapon msti la org2 antarabangsa kan heheheh

    ReplyDelete
  6. suami rm140
    wife rm140
    anak rm110

    total rm390 gile babeng mahal...

    ReplyDelete
  7. samela mcm kt Johor Premium Outlet tu, yg mampu beli cuma org singapore je, org kite takat window shopping jela hahaha

    ReplyDelete
  8. uhuhuhuhuuuu wwuuiii..
    tengok gambo jela..

    ReplyDelete
  9. ORANG MALAYSIA TENGOK LUAR PAGAR AJELAH.SEDIHNYA JADI RAKYAT MALAYSIA.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.