Skip to main content

8 Manfaat Mempunyai Wajah Kurang Kacak






Rasanya tak ada seorang pun yang ingin dilahirkan menjadi hodoh dan serba kekurangan kerana semua ingin lahir dengan rupa yang baik dan setelah membesar dan berkembang menjadi orang yang segak/menawan iaitu kalau lelaki menjadi kacak dan kalau wanita menjadi cantik. Tetapi apakan daya, kita tidak boleh memilih dan penampilan merupakan anugerah dari Yang Maha Kuasa.


VS

Sebenarnya orang yang memiliki wajah atau penampilan yang relatif kurang menawan ini tidaklah selalunya buruk kerana setiap sesuatu itu ada hikmah atau keunggulan tertentu yang belum tentu dapat diraih oleh orang yang berpenampilan relatif lebih baik. Di antaranya:

1. Tidak Banyak Gangguan Untuk Mengembangkan Potensi Diri


2. Tidak Mengalami Patah Hati Yang Serius Jika Putus Cinta

3. Mendapat Jodoh Yang Serius Dan Baik


4. Lebih Bisa Menjaga Kesucian (Keterunaan)

5. Mempunyai Banyak Peluang Untuk Mengkagumkan Lawan/Orang Yang Disukai atau Orang di Sekeliling

6. Gangguan Yang Minima Setelah Berkeluarga

7. Kurang Potensi Untuk Berlaku Curang Terhadap Pasangannya

8. Lebih Dihargai Kerana Kemampuan Sendiri dan Tahap Keimanan

source: http://topnews89.blogspot.com

 

Comments

  1. gambar sape la tu yg jadik mangsa..huhu..

    ReplyDelete
  2. rasanya dia akan patah hati dgn teruk kot kalau putus cinta.yelah sbb tak handsome susah nak dpt gf bila dah dpt putus plk.haha kot :P

    ReplyDelete
  3. good info..
    org dlm gmbar tu mcm sama je gyanya..
    Hehhe=))

    ReplyDelete
  4. p ad jgk yg x ensem ne curang dn x mghargai psgnnya

    ReplyDelete
  5. hensem pun tak guna kalau menyusahkan...kalau tak encem pastu menyusahkan pulak...lagilah tak guna..!!!

    ReplyDelete
  6. pling takut jatuh cinta ngn laki encem..
    walaupon pernah..

    perghh..
    mmg makan hati dalam2 la...

    susah la ngn laki encem kalo suka curang..
    xpe2...
    kita kna ngt..
    hukum KARMA>

    ReplyDelete
  7. tertanya-tanya jugak, kesian gambar yang kat bawah tu jadi mangsa

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.