Skip to main content

Binatang Terhodoh di Dunia - Tikus Bogel Afrika Timur



Haiwan yang memegang gelaran terhodoh di dunia adalah tikus bogel (tanpa bulu) Afrika Timur.  


Info Ringkas:
  • Ia adalah spesies rodensia tanpa bulu dengan kulit berwarna merah jambu, mata hitam yang kecil dan bercahaya, dan gigi gergasi yang digunakan untuk menggali tanah.
  • Mereka boleh dijumpai di negara-negara seperti Kenya, Ethiopia dan Somalia, dan mempunyai beberapa tabiat yang agak pelik. Mereka hidup selama 30 tahun, imun kepada kanser, selain dari seekor tikus betina mampu mempunyai hubungan dengan dua atau tiga tikus jantan, sebahagian besarnya ditindas secara seksual (?).
  • Mereka hidup dalam koloni yang berjumlah sehingga 300 ekor, di mana tikus kecil  melakukan aktiviti penyelenggaraan tanah jajahan sambil dilindungi oleh haiwan yang lebih besar.
 
 
 
 
 
 


sumber: http://www.coolpicturegallery.us

Comments

  1. tikus bogel?? org panggil mole rat la nie...hehe..hidup bwh tnh...yg lagi satu, ade bulu...org paggil mole...=)

    ReplyDelete
  2. huhuhu tomei gak weh..huhuhu togel2

    ReplyDelete
  3. mak aih, ni sies geli nak pegang..hehe

    ReplyDelete
  4. @an nyek hahah, dlm istilah BI ia dipanggil naked mole rat :)

    ReplyDelete
  5. agak geli la.. kulit kedut2.. hehe. tapi tengok lelama ok jugak lah.. comey.. haha

    ReplyDelete
  6. huiyo, ini agak menarik, sesetengah orang yang tak dapat nak bela sugar glider tu mesti bela ni. hehe.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.