Wednesday, July 27, 2011

Kereta Sport Termahal Di Dunia - Lamborghini Sesto Elemento





Kereta sport termahal di dunia kini bertukar takhta apabila kereta Lamborghini buatan Itali berjaya memintas pendahulu sebelum ini, Bugatti Veyron.

Fakta Ringkas:
  • Kereta Lamborghini Sesto Elemento itu dijual dengan perbezaan harga £170 ribu (RM830,389) dengan nilai £1.77 juta (RM8.7 juta).
  • Ia dibina pada tahun ini di Sant'Agata Bolognese, Itali.
  • Bagaimanapun, kereta Lamborghini Sesto Elemento yang memiliki kelajuan 321 kilometer sejam masih tidak dapat menandingi Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport buatan Jerman dengan kelajuan maksimum 407 kilometer sejam.
  • Kereta terbaru Lamborghini itu menggunakan enjin 5.2 liter V10 dan beratnya kurang satu tan. Hanya 20 buah unit kereta itu akan dibina.

Lagi gambar-gambar menarik:

 
 
 
 
 
 
 

source: http://carautoz.com

Entri-Entri Berkaitan.....

9 comments:

  1. Pergh!!!!!! cantiknya...nak satu

    ReplyDelete
  2. aku lg suka veyron.... yang ni tak nampak seni sangat berbanding murchielago

    ReplyDelete
  3. agak2 keje berapa tahun dapat beli kete nie..

    ReplyDelete
  4. @Han
    kalu gaji ko setahun 1 juta, keje 9 taun boley la ko beli kete ni (harga die dkt 9 juta!), tu pun kalu gaji ko setahun sejuta la..hehehe

    ReplyDelete
  5. buggati dah take over balik, kereta paling mahal kat dunia bugatti veyron supersport 2 juta pound

    ReplyDelete
  6. cantik tu


    kalau aku beli aku tayang .

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails