Skip to main content

Kereta Sport Termahal Di Dunia - Lamborghini Sesto Elemento





Kereta sport termahal di dunia kini bertukar takhta apabila kereta Lamborghini buatan Itali berjaya memintas pendahulu sebelum ini, Bugatti Veyron.

Fakta Ringkas:
  • Kereta Lamborghini Sesto Elemento itu dijual dengan perbezaan harga £170 ribu (RM830,389) dengan nilai £1.77 juta (RM8.7 juta).
  • Ia dibina pada tahun ini di Sant'Agata Bolognese, Itali.
  • Bagaimanapun, kereta Lamborghini Sesto Elemento yang memiliki kelajuan 321 kilometer sejam masih tidak dapat menandingi Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport buatan Jerman dengan kelajuan maksimum 407 kilometer sejam.
  • Kereta terbaru Lamborghini itu menggunakan enjin 5.2 liter V10 dan beratnya kurang satu tan. Hanya 20 buah unit kereta itu akan dibina.

Lagi gambar-gambar menarik:

 
 
 
 
 
 
 

source: http://carautoz.com

Comments

  1. Pergh!!!!!! cantiknya...nak satu

    ReplyDelete
  2. aku lg suka veyron.... yang ni tak nampak seni sangat berbanding murchielago

    ReplyDelete
  3. agak2 keje berapa tahun dapat beli kete nie..

    ReplyDelete
  4. @Han
    kalu gaji ko setahun 1 juta, keje 9 taun boley la ko beli kete ni (harga die dkt 9 juta!), tu pun kalu gaji ko setahun sejuta la..hehehe

    ReplyDelete
  5. buggati dah take over balik, kereta paling mahal kat dunia bugatti veyron supersport 2 juta pound

    ReplyDelete
  6. cantik tu


    kalau aku beli aku tayang .

    ReplyDelete
  7. mantap tampilan yang sangat mewah dan gagah keliatannya dan hanya orang berduit yang bisa membelinya

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.