Monday, July 25, 2011

Kapal Persiaran Mewah Milik Billionaire Misteri Dari Malaysia





Kalau dah kaya, harta berlemon-lemon, nak beli apa pun boleh. Apa nak kesah?


Info Ringkas:
  • Kapal mewah ini berharga AS$ 4.5 billion (RM 13.4 billion) dan dikatakan dibeli oleh seorang billionaire dari Malaysia.
  • Kapal ini dinamakan History Supreme dan mengambil masa selama tiga tahun untuk disiapkan.
  • Keseluruhan badan kapal ini dari dasarnya sehingga ke bahagian dek termasuk ruang makanan, rel dan sauh disalut emas padu dan logam berharga yang lain seberat 100 000 kg !!
  • Bilik tidur utamanya dihias mewah dengan menggunakan logam platinum dan menampilkan dinding bertatahkan sejumlah batu meteor serta artifak prasejarah seperti tulang dinosaur ganas, T-Rex.
  • Kapal History Supreme merupakan hasil kerja tangan pembuat hiasan emas terkenal dari Liverpool, Stuart Hughes. Ia dibina di Itali dan disiapkan di Malaysia.

Lagi gambar-gambar menarik:

 Bilik tidur yang dilapisi oleh platinum dan artifak sejarah

 Emas dan logam berharga lain berada di keseluruhan kapal

Ruang makan berbumbung kaca..

sumber: dailymail.co.uk, kosmo

Entri-Entri Berkaitan.....

7 comments:

  1. kenapa lah nak bazir duit beli benda2 mcm ni arrr.... tak terfikir ke nak belanja harta tu ke jalan yg lebih berfaedah? buat masjid ke( yg beragama islam),buat pusat2 charity bagi homeless or org2 yg lebih memerlukan... aduh,kalau dah kaya tu, apa benda pun dia nak... hmmm...

    ReplyDelete
  2. anon kat atas,mcm mne ko taw die x derma,sedekah?ko sedara die ke?katekn ko la tibe2 dpt duit,mesti la ko akan gune jgk nk beli ape impian yg ko nak.

    ReplyDelete
  3. artifak T-rex tu yg x tahan . mesti dia minat jurassic park. xD

    ReplyDelete
  4. haha..sape punya lah kapal ni..
    siap ade artifak sejarah lagi..
    pelik2..

    ReplyDelete
  5. kaya2 sgt smpai kena tipu.. trex wujud ke? sejarah kita belajar kt sekolah pun salah. mana da zaman purba.. manusia lahir lengkap.

    ReplyDelete
  6. macam-macam impian manusia ni yerk....ni mesti peminat sejarah ni....ini membuktikan asal duiat semua boleh....mmmmhhh kagum...

    ReplyDelete
  7. kalu zaman purba tak wujud..
    dari mna wujud nyer kisah2 FIRAUN!!
    kalau dinasor tak wujud.. dari mana wujud nyer tulung die??
    mak ko reka kan ke?? mereka berkerja bukan mcam ko tau cakap jeer. tah2 blajar pon nyawa2 ikan .. tak payah tunjuk HEBAT & PANDAI sangt la .. ORANG tu pUNYER wet.. suke die la weyh!! bukan ie curik wet ko pon.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails