Skip to main content

Arnab Lahir Tanpa Telinga di Jepun - Kebimbangan Kesan Radiasi Nuklear Meningkat


Kebimbangan terbaru akibat kebocoran nuklear di loji nuklear Fukushima Daichi telah dinyalakan semula selepas seekor arnab dilahirkan berdekatan dengan kemudahan itu ditemui tanpa telinga.

 
 

Penduduk tempatan yang kebimbangan tertanya-tanya sama ada arnab tanpa telinga ini, yang dilaporkan ditemui berhampiran kemudahan itu pada akhir bulan lepas, adalah tanda pertama kesan sampingan dari bencana nuklear.

Loji Fukushima Daichi itu mengalami kerosakan apabila bencana tsunami, yang dicetuskan oleh gempa bumi, melanda kemudahan itu pada bulan Mac, memusnahkan reaktor dan hampir keseluruhan kemudahan di situ.


Lagi gambar-gambar menarik:

 
 




sumber: dailymail.co.uk

Comments

  1. still comel even dh xde tlga pnjg dy hehe

    ReplyDelete
  2. comel juga arnab tu..tp kalau berlaku kat manusia memang sukar utk dihadapi terutama kepada yg kena..radiasi merbahaya untuk kesihatan!

    ReplyDelete
  3. cutenye..tp ye ble dengar bunyi tak?maklum lah da takde telinga =)

    ReplyDelete
  4. kesiannya . jadi pekak ke ha ? tp still comel .

    ReplyDelete
  5. kawaii!! kalu dia orang tanak, bagi je dkat kita!! hontoni kawaii desu~~

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.