Friday, June 17, 2011

Arnab Lahir Tanpa Telinga di Jepun - Kebimbangan Kesan Radiasi Nuklear Meningkat


Kebimbangan terbaru akibat kebocoran nuklear di loji nuklear Fukushima Daichi telah dinyalakan semula selepas seekor arnab dilahirkan berdekatan dengan kemudahan itu ditemui tanpa telinga.

 
 

Penduduk tempatan yang kebimbangan tertanya-tanya sama ada arnab tanpa telinga ini, yang dilaporkan ditemui berhampiran kemudahan itu pada akhir bulan lepas, adalah tanda pertama kesan sampingan dari bencana nuklear.

Loji Fukushima Daichi itu mengalami kerosakan apabila bencana tsunami, yang dicetuskan oleh gempa bumi, melanda kemudahan itu pada bulan Mac, memusnahkan reaktor dan hampir keseluruhan kemudahan di situ.


Lagi gambar-gambar menarik:

 
 




sumber: dailymail.co.uk

Entri-Entri Berkaitan.....

7 comments:

  1. still comel even dh xde tlga pnjg dy hehe

    ReplyDelete
  2. comel juga arnab tu..tp kalau berlaku kat manusia memang sukar utk dihadapi terutama kepada yg kena..radiasi merbahaya untuk kesihatan!

    ReplyDelete
  3. cutenye..tp ye ble dengar bunyi tak?maklum lah da takde telinga =)

    ReplyDelete
  4. kesiannya . jadi pekak ke ha ? tp still comel .

    ReplyDelete
  5. kawaii!! kalu dia orang tanak, bagi je dkat kita!! hontoni kawaii desu~~

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails