Skip to main content

10 Cara Menjadikan Serangga Sebagai Makanan Yang Lazat





Budaya memakan serangga adalah budaya yang biasa bagi penduduk di beberapa bahagian di dunia ini seperti di Amerika Selatan, benua Afrika, Asia Selatan dan Asia Tengah serta di Australia dan juga di New Zealand. 

Lebih daripada 1000 jenis serangga diketahui boleh dimakan dan dikonsumkan di sekitar 80 peratus negara-negara di dunia ini. Walaubagaimanapun, di sesetengah tempat, memakan serangga dianggap sebagai sesuatu yang taboo dan bukan kebiasaan.

Sama ada anda menyukai serangga yang digoreng atau dibakar, ianya terdapat pelbagai cara untuk anda menikmati serangga. Persoalannya, yang mana satu pilihan anda?



Serangga Bersalut Coklat


 Dihidangkan bersama nasi


Masak Sup (Sup Lipas!)


 Jadikan biskut


 Bug-food Pizza


 Lollipop (kala jengkeng!)


 Tortilla berinti serangga


 Satay!


 Goreng dengan planta


 Dihidangkan bersama mixed-salad


Again, yang mana satu pilihan anda? 
hahahaha!


sumber: http://www.coolpicturegallery.us

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Ultraman dan Adik-Beradiknya Dari Masa ke Masa

Ultraman berasal dari Nebula M78. Ia adalah seorang pakar di Space University dan merupakan anggota Space Garrison. Dikisahkan pula, Ultraman turut mempunyai keluarga di planet itu. Ayahnya adalah direktor  Space Security Board dan ibunya adalah guru di sekolah Ultra.