Skip to main content

Rain Dinobatkan Sebagai Manusia Paling Berpengaruh di Dunia




Bintang terkenal Korea Selatan, Rain, telah dinobatkan sebagai individu nombor satu paling berpengaruh di dunia oleh sebuah undian yang dibuat secara maya.


Undian yang dibuat oleh majalah Time dengan menamakan carta itu sebagai 2011 Time 100, menyaksikan Rain menewaskan 204 orang peserta yang turut disenaraikan dalam carta undian tersebut.

Rain menerima undian sebanyak 439, 251, sekali gus menumpaskan 'pencabar' terdekatnya, bintang popular dari Taiwan, Jay Chou yang menduduki tangga kedua dengan undian 229, 442, manakala penyanyi Britain, Susan Boyle, berada pada posisi ketiga dengan undian sebanyak 167,711.

Jay Chou
Susan Boyle
Selain menewaskan dua selebriti tersebut, penyanyi dan pelakon yang kini sedang bersiap sedia untuk memasuki unit tentera Korea sebagai satu kewajipan rakyat negara tersebut turut menumpaskan pengasas Facebook, Mark Zuckerberg.

Selain Zuckerberg, Rain yang sudah enam tahun berturut-turut tercalon dalam undian yang sama turut mengalahkan nama besar seperti Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama yang hanya menduduki posisi ke-46 serta Oprah Winfrey yang berada di tangga ke-84.


Berikut adalah senarai 20 teratas individu paling berpengaruh di dunia:



 Untuk melihat keputusan lengkap senarai itu, boleh klik di sini.

Comments

  1. Rain terbaik..lagi cute..eh hensem kot :D

    ReplyDelete
  2. as aku skroll down... ehh~~ no. 15, Fukushima power plant workers??? masuk list jugak?!!

    ReplyDelete
  3. @Nurul Amaleena hahah, memang...inilah jdnya bila org awam yg jd juri

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.