Skip to main content

Eskalator Tertinggi di Dunia




Selama ni eskalator paling tinggi yang pernah en Billy naik adalah eskalator yang ada dekat stesen LRT Dang Wangi dan Masjid Jamek. Naik yang itu pun da rasa cam gayat, apatah lagi eskalator di Jepun yang memegang gelaran tertinggi di dunia ini, mesti lagi gayat le...


Info Ringkas:
  • Umeda Sky Building merupakan bangunan ke-7 tertinggi di Bandaraya Osaka, Jepun, dan merupakan salah satu daripada ikon yang paling dikenali di bandaraya itu.  
  • Bangunan ini terdiri daripada 2 menara 40 tingkat yang bersambung diantara satu sama lain pada bahagian paling atas bangunan selain sebuah jambatan dibahagian tengah bangunan itu.
  • Antara lain bangunan ini turut mempunyai eskalator tertinggi di dunia terletak di bahagian tengah ruang atrium bangunan itu.  
  • Bangunan ini juga dibuka untuk lawatan pelancong. Perjalanan menggunakan eskalator ini akan membuatkan anda terasa seperti melayang ke langit. Ini adalah cara paling murah untuk melihat bandaraya Osaka, memerlukan kurang dari 10 USD untuk anda naik ke pelantar pemerhatian.


Lagi gambar-gambar menarik:


source: http://www.technoworldinc.com

Comments

  1. gayatnya. mcm sky bridge tp ni sky escalator, hehe

    ReplyDelete
  2. gayatnye..xmau naik! rela terbang je..hehehhe~~

    ReplyDelete
  3. ingt sy sorg je yg rasa eskalator kt masjid jamik tu tinggi, ada geng upanya..^^

    ReplyDelete
  4. takutnye..yg kat masjid jamek tu pon rasa gayat ni kan lg eskelator nih..kompom muntah!

    ReplyDelete
  5. bapak,kalau mcm ni,siap t'kencing & t'berak lagi sebelom smpai bawah..hahaha

    ReplyDelete
  6. rasa nak muntah jerr tgk

    ReplyDelete
  7. aiyokkk.... dh mcm zmn terminator lak.... silver-steel jerk, tinggi amat..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.