Skip to main content

[Gambar]- Tahukah Anda Ular Sememangnya Diciptakan Mempunyai Kaki?





Ular yang membantu Iblis mengoda Hawa di dalam syurga, asalnya berkaki. Allah buangkan kakinya. 

  

 
 


Meh Encik Billy ceritakan dengan lebih lanjut tentang kisah ular berkaki ini:

Sewaktu iblis diusir dari syurga kerana mengingkari perintah Allah untuk sujud kepada Adam, dia tidak dapat masuk kembali kerana telah diusir, namun ada satu mahluk Allah SWT yang dapat masuk dan keluar dari syurga, iaitu ular yang mempunyai kaki. Setelah iblis berfikir – fikir, maka dia mendapat idea untuk menggoda Nabi Adam as dan Hawa melalui ular berkaki tersebut.

Awalnya iblis menggoda ular tersebut entah dengan pujukan apa, yang jelas ular itu mahu masuk kembali ke syurga untuk menggoda Nabi Adam as,namun kerana iman Nabi Adam yang kuat, maka ular itu menyerah kalah. Namun ular berkaki tadi menuju pula kepada Hawa dan menggoda Hawa,mengenangkan lelaki akan lemah oleh perempuan, apa lagi yang disayangi.
 

Kerana Hawa termakan pujuk rayu ular yang disuruh iblis tadi,maka dia juga mengajak Nabi Adam as untuk memakan buah khuldi. Pada awalnya Nabi Adam as tidak mahu,hingga yang ketiga kalinya, Nabi Adam as menuruti juga ajakan isterinya. 

Dipendekkan cerita, Adam dan Hawa dihukum Allah untuk turun ke dunia kerana mengingkari arahan jangan memakan buah khuldi.

Lalu bagaimana dengan ular berkaki? Ular tersebut dikutuk oleh Allah SWT kerana membantu iblis menggoda Nabi Adam as, dan kakinya dihilangkan, sehingga ular tersebut tidak memiliki kaki seperti apa yang kita lihat pada masa kini.



Wallahualambissowab. 



sumber: http://archive.kaskus.us, http://arisandi.com

Comments

  1. oh ular pon terlibat lam konspirasi nie ke?
    bru taw :)

    ReplyDelete
  2. urmm~mana dapat citer ni?
    serius,xpernah pun dengar..hu3

    ReplyDelete
  3. @Wyna Nubies citer ni ada 2 version, satu version ada sebut dlm quran, satu lagi dlm kitab injil. versi di atas adalh versi kitab injil...wallahualam

    ReplyDelete
  4. @BillyNain


    boleh update x versi al quran nyer...takut ade yg keliru la nanti

    ReplyDelete
  5. Kenape masih ada yang bekaki, tak kuatkah kutukan Allah SWT tersebut.

    ReplyDelete
  6. TERANG TERANG NAMPAK PENIPUAN ANDA SEBAGAI MUSLIM

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.