Skip to main content

Dulu Pelayan Restoren Kacak, Kini Jadi Model Rebutan




 Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu?

Daripada seorang pelayan restoren, kini menjadi model terkenal

Kehidupan seorang pelayan remaja, Alexander Beck kini bertukar dalam sekelip mata selepas dia ditawarkan menjadi model untuk jenama mewah terkenal, Prada.

Beck yang berusia 17 tahun sebelum ini bekerja di restoran Ocean Delight Fish & Chips di Essex dengan menerima bayaran sebanyak enam pound sterling (RM29.51) selama satu jam semasa dia menunggu keputusan peperiksaan sekolah.


Bakatnya ditemui oleh seorang ejen pencari bakat baru, Cesar Perin di sebuah kedai buku di Cambridge. Ia memberi peluang kepada Beck untuk melangkah ke dalam dunia peragaan dengan memperoleh pendapatan lebih lumayan. Dalam tempoh sebulan, Beck sudah berjalan di atas pentas peragaan bagi memperaga koleksi dari Itali, Prada.

Beck kemudian menerima peluang memperagakan fesyen sempena Minggu Fesyen Paris dan menerima layanan kelas pertama apabila pihak pengurusan jenama Dior menghantar sebuah kereta di lapangan terbang bagi menjemput pemuda tinggi lampai itu.

Tanpa disangka-sangka, anak kelahiran Thaxted, Essex itu kini menjadi salah seorang model wajah terbaru yang mendapat permintaan tinggi di Britain.


Beck memberitahu, dia sedang berjalan keluar dari sebuah kedai buku dan Cesar kemudian menjerit kepadanya sambil berkata bahawa dia menyukai wajahnya.

"Saya tidak pernah bermimpi langsung untuk berada pada tahap sekarang sambil mendapat peluang untuk mengelilingi dunia," jelasnya.


Lagi gambar-gambar Alexander Beck:



sumber: kosmo, http://fromato12th.blogspot.com, http://i-heart-kiwi.tumblr.com/

Comments

  1. wow..dia memang ensem..betul, tuah ayam nmpak d kaki, tuah manusia tiada siapa yg tahu kan..hanya Tuhan sja yang tahu..

    ReplyDelete
  2. muka dia ada iras2 pelakon siri Merlin tu =))

    ReplyDelete
  3. tapi knp bila dah model tak ada gbr yg tersenyum?

    ReplyDelete
  4. bentuk muke die cantik...mcm muke katun

    ReplyDelete
  5. alu tgk x hensem la plak...hahahah...ada gaya kot..
    beautiful is subjective

    ReplyDelete
  6. @ana ayesha stail model2 mmg mcm tu..muka kena bajet serius, ye tak? hehe

    ReplyDelete
  7. stujuu ngan nawaitoo...cute merlin...

    ReplyDelete
  8. ehh macam aku lah......LOL

    ReplyDelete
  9. akak pernah dipelawa jadi model kerana wajah akak kacak lawa dan jangut sejemput tapi akak diminta menanggalkan pakaian masa catwalk. akak malu pasal ada yang terbuai-buai bila akak catwalk, akhirnya akak berhenti dari menjadi model. sekarang akak jadi penari tiang

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.