Saturday, January 29, 2011

Kerja Paling Kotor di Dunia



Di India, lelaki yang melakukan pekerjaan ini disebut sebagai Dalit. Mereka melakukan pekerjaan ini disebabkan 'tanggungjawab' mereka mengikut kepercayan orang India kerana mereka sememangnya dilahirkan untuk melakukan pekerjaan ini sebagaimana ayah, datuk dan emak mereka. Dan jika mentaliti ini tidak diubah, anak-anak dan cucu mereka akan turut melakukan pekerjaan ini selama-lamanya. 

Sad but true..


Lagi gambar-gambar menarik:

 
 
 
 

sumber: http://thecontaminated.com

Entri-Entri Berkaitan.....

11 comments:

  1. biar kotor pun keje tu ...asalkan halal...
    hehe~

    ReplyDelete
  2. takleh ke ubah persepsi dan mentaliti diorng ni???

    ReplyDelete
  3. bguslah walaupun kotor tp keje halal bukan merompak pun hahahaa

    ReplyDelete
  4. @Wan Zulqhairi boley je klu nk ubah...dgn pendidikan..tp kalu di India ssh sikit, sistem sosial diorg jd penghalang

    ReplyDelete
  5. @dina darwina ye betol tu, tp kalu semua keturunan buat keje sama, kesian kot

    ReplyDelete
  6. Walaupun nampak cam jijik~
    Tapi itu lebih bgus dari merompak dan mengambil harta anak2 yatim.. =)

    ReplyDelete
  7. kesian nya mereka...arap2 mereka still gembira walaupon buat keje camtu...bkn senang nak cari keje...

    ReplyDelete
  8. betul tuu..lgpun mmg susah nk ubah mentaliti dorg,,smpai skg pun masih pakai kasta2 lagi..cian kan..bsyukurlah kita dok malaysia..masih mampu bsuara.. (yeke?)

    ReplyDelete
  9. hmmm...tu tangki najis kan? hey..zaman moden gini ade gak lagi nk kena buang guna baldi camtu..baik buang air besar dlm sungai je, xyah la diorang buat keje cmtu...mcm kat m'sia masa zaman blm merdeka...heh..heh..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails