Skip to main content

Kerja Paling Kotor di Dunia



Di India, lelaki yang melakukan pekerjaan ini disebut sebagai Dalit. Mereka melakukan pekerjaan ini disebabkan 'tanggungjawab' mereka mengikut kepercayan orang India kerana mereka sememangnya dilahirkan untuk melakukan pekerjaan ini sebagaimana ayah, datuk dan emak mereka. Dan jika mentaliti ini tidak diubah, anak-anak dan cucu mereka akan turut melakukan pekerjaan ini selama-lamanya. 

Sad but true..


Lagi gambar-gambar menarik:

 
 
 
 

sumber: http://thecontaminated.com

Comments

  1. biar kotor pun keje tu ...asalkan halal...
    hehe~

    ReplyDelete
  2. takleh ke ubah persepsi dan mentaliti diorng ni???

    ReplyDelete
  3. bguslah walaupun kotor tp keje halal bukan merompak pun hahahaa

    ReplyDelete
  4. @Wan Zulqhairi boley je klu nk ubah...dgn pendidikan..tp kalu di India ssh sikit, sistem sosial diorg jd penghalang

    ReplyDelete
  5. @dina darwina ye betol tu, tp kalu semua keturunan buat keje sama, kesian kot

    ReplyDelete
  6. Walaupun nampak cam jijik~
    Tapi itu lebih bgus dari merompak dan mengambil harta anak2 yatim.. =)

    ReplyDelete
  7. kesian nya mereka...arap2 mereka still gembira walaupon buat keje camtu...bkn senang nak cari keje...

    ReplyDelete
  8. betul tuu..lgpun mmg susah nk ubah mentaliti dorg,,smpai skg pun masih pakai kasta2 lagi..cian kan..bsyukurlah kita dok malaysia..masih mampu bsuara.. (yeke?)

    ReplyDelete
  9. hmmm...tu tangki najis kan? hey..zaman moden gini ade gak lagi nk kena buang guna baldi camtu..baik buang air besar dlm sungai je, xyah la diorang buat keje cmtu...mcm kat m'sia masa zaman blm merdeka...heh..heh..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.