Skip to main content

Penyanyi Janet Jackson Dilaporkan Telah Memeluk Islam?






Penyanyi pop dunia, Janet Jackson dikhabarkan telah memeluk Islam. Desas-desus ini diperkuatkan lagi  dengan laporan daripada National Enquirer yang mengangkat tajuk kehidupan Islam superstar itu yang dirahsiakan.



Dalam laporan utamanya, tabloid yang beredar Amerika Syarikat tersebut mengangkat tajuk ; “Rahsia kehidupan muslim Janet Jackson”.

Untuk memperkukuh laporan itu, tabloid tersebut menampilkan foto Janet yang sedang mengenakan penutup kepala yang menyerupai selendang berwarna hitam.



Menurut tabloid tersebut juga, Janet dikhabarkan akan melangsungkan perkahwinan mewah dengan seorang bilionair Arab Saudi. Perkahwinan tersebut bakal dilangsungkan dengan konsep super-mewah yang ditaksir menelan belanja 20 juta dolar AS.

Walaupun pilihannya menjadi mualaf disebut akibat pengaruh bakal suami, namun Islam secara dasarnya bukan hal yang baru bagi adik Michael Jackson itu. Kakak, Jermaine Jackson, sudah lama memeluk Islam.

sumber: forums.hipinion.com

Comments

  1. no komen la..alhamdulilah if beliau msuk Islam..moga Allah sentiasa membimbing dia..

    ReplyDelete
  2. betul ke nie? dlu MJ tp yg hairannya asl meninggal kubur cara kristian...huhuhu..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.