Skip to main content

Makanan-Makanan Terkecil di Dunia Yang Begitu Menyelerakan!





Orang yang jenis kuat makan macam en. Billy ni mesti tak suka makanan yang tiny-miny dan kecik molek macam ni. Sekali ngap...dah tak kenyang! Hehe...tapi disebabkan makanan ini sangat kreatif dan kiut-miut, maka en. Billy ingin nak share kan dengan korang semua; inilah 30 jenis makanan terkecil di dunia yang nampak sedap dan menyelerakan! 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

p/s: nampak sedap kan? tapi...korang rasa, betulke semua ini makanan? ke mainan?

sumber: http://www.picplaza.com, http://www.coolpicturegallery.us

Comments

  1. betul ke mknn tuh? boleh makan ke? ke mgnet yg buat tampal2 kat peti ais tuh? ;)

    ReplyDelete
  2. hahha.. macam bukan makanan jer.. dibuat dari plastik ke???

    ReplyDelete
  3. cutenya.. tp, boley makan x tu???

    ReplyDelete
  4. x leh mkn la tu...... hahaha. tp aku nak! buat collection! hehehe

    ReplyDelete
  5. ala,hiasan cincin kan? nmpk sedap tp xleh makan...huhu~

    ReplyDelete
  6. aah!!cincin!!haha

    ReplyDelete
  7. cincin ni dah de jual kat online =)..tpi memang cute

    ReplyDelete
  8. hahahaa.ingatkan makanan btol la...tersiksa jiwa kalo kecik ni je mkanan...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.