Skip to main content

Perbezaan Antara Wanita Manis, Cantik dan Seksi





Pelbagai macam jenis wanita yang terdapat dalam lingkungan masyarakat, seperti wanita manis, wanita cantik, wanita seksi, dan sebagainya lagi. Tetapi tiga jenis wanita yang menjadi idaman kebanyakan kaum lelaki adalah wanita cantik, wanita manis dan wanita seksi. Sehingga banyak kaum wanita yang ingin menjadi salah satu dari ketiga 'jenis' tersebut.



WANITA MANIS



Wanita Manis merupakan jenis wanita yang memiliki kecantikan semulajadi, dan lebih menonjolkan kecantikan dalam berperilaku, bergaul dan berkata-kata atau sering dikenal dengan inner beauty. Jenis wanita manis menduduki posisi pertama sebagai jenis wanita idaman kaum lelaki. Sebabnya wanita jenis ini pandai membawa diri dalam lingkungan pergaulan, tidak hanya menonjolkan kecantikan fizikal sahaja, jadi dapat bergaul dari segala macam lingkungan pergaulan. Banyak pula yang beranggapan bahawa wanita manis memiliki kecantikan yang tidak membosankan dibandingkan jenis-jenis wanita lainnya, sebab tanpa mereka dapat tampil mempesona dengan aura kecantikan dalam diri yang terpancar tanpa menggunakan hiasan wajah yang berlebihan.



WANITA CANTIK

Wanita Cantik merupakan jenis wanita yang memiliki paras wajah yang cantik, menawan dan mempesona dan memiliki penampilan yang menarik. Wanita cantik biasanya pandai berdandan baik dalam merias wajah atau memperbaiki penampilan. Kebiasaan yang paling digemari adalah melakukan perawatan dan perbaikan penampilan dan kecantikan, baik di rumah, saloon atau klinik kecantikan. Mereka biasanya sangat menjaga kecantikan wajah, kadang tumbuh jerawat pada wajah menjadi masalah besar bagi mereka. Kebanyakan lelaki merasa bangga bila memiliki pasangan jenis wanita cantik.



WANITA SEXY

Wanita Seksi merupakan jenis wanita yang memiliki penampilan atau postur tubuh yang ideal, dan mereka juga dalam berpakaian cenderung menonjolkan setiap lekuk tubuh yang menawan. Sehingga wanita seksi sangat percaya diri, bersifat terbuka dan sangat memperhatikan bentuk tubuh mereka, ketika berat badan mereka naik beberapa kilo akan menjadi masalah besar bagi mereka. Wanita seksi memenuhi semua kriteria bentuk tubuh wanita ideal dari sudut pandang kaum lelaki.


sumber: http://sourceflame.blogspot.com


Comments

  1. maaf ya. En.Billy, kenapa sejak semenjak ni, tak update blog? mohon diteruskan update yah..kerana setiap hari saya check blog Billy Info ni,

    ReplyDelete
  2. En.billy tgh sibuk berkempen utk prk kajang..hehehe

    ReplyDelete
  3. manis ,cantik,solehah itu baru siip

    ReplyDelete
  4. Betul banget,wanita manis memliki kecantikan yang tidak membosenkan

    ReplyDelete
  5. yup..en.billy jarang dah update blog. hmm.....

    ReplyDelete
  6. En.belli tlong adjust shila amzah kt aku bleh x??

    ReplyDelete
  7. Beriman dan Solehah yang diutamakan, Manis, Cantik & Seksi adalah bonus nya....

    ReplyDelete
  8. Kenapa jarang update blog semenjak dua menjak ni

    ReplyDelete
  9. sy nak tny la org laki...antara tiga ni korang pilih mana? setahu sy la..hny laki yg pandai dlm pelajaran jer suka pilih awek manis..selalunyer awek manis ni baik akhlak dan agama..inner beauty la katakan..sy dibesarkan dlm suasana guru,akauntan dan doktor..bukan nak belagak..tp mostly my family pilih yg biasa2 jer muka..xpandai bergaya, pendek kata hijabstar..cukup hny pakai kemas dan simple, dan kitorang jenis xsuka bazir..bahagia sgt2 dpt wife cmni..ok,lets tell other my story lak..ade sorang laki ni dah ada makwe, makwe jenis kaki fashion..mak oi dress meletop sgt2..mcm artis, muka pun putih dan mata cantik..ye la skrg trending muka kpop/dolly...tp someday her bf left her to other woman..gadis ni biasa2 jer..xkaya,xpandai fashion..tp seorg yg betul2 muslimah..baru sy tau dia ada inner beauty yg hny lelaki tu jer nampak..laki tu baik..keje pun hebat,engineer kot.skrg dia bhgia dgn gadis tu..so alhamdulillah..

    ReplyDelete
  10. Perempuan cantik tidak mungkin bisa dalam lingkungan menyindiri

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.