Skip to main content

Catmoji, Laman Sosial Khusus Untuk Kucing Kesayangan Anda






Tidak hanya manusia sahaja yang perlu bersosial, haiwan juga perlu berkomunikasi dengan makhluk sebangsanya. Malah, ketika ini sudah ada sebuah jaringan laman sosial khas untuk kucing. Laman sosial ini diberi nama Catmoji.


Pengguna akan disuguhkan dengan panel-panel gambar yang diatur mengisi seluruh halaman website ini. Panel-panel ini diisi oleh pelbagai gambar tentang kucing. Mulai dari gambar-gambar kucing sehingga aktiviti-aktiviti yang dilakukan kucing beserta status mereka diabadikan di sini.

Meskipun dikatakan sebagai jejaring sosial khusus untuk kucing, namun penikmat dan pengguna social media ini tetaplah manusia. Bagi mereka yang memiliki kucing atau tertarik dengan kucing, hanya perlu mendaftar ke website ini dan mulai berinteraksi dengan pengguna lain.



Namun untuk mendaftar dalam social media ini, pengguna diharuskan untuk melakukan Request Invite. Dengan melakukan Request Invite, calon pengguna tidak serta merta langsung diterima di Catmoji. Namun, mereka harus menunggu pengguna lain untuk memasukkan mereka ke Catmoji.




sumber: http://www.noveloke.com

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.