Skip to main content

Macam Rangka Hidup! Inilah Wanita Terkurus di Dunia





Valeria Levitina, berusia 39 tahun, adalah wanita terkurus di dunia. Anoreksia membuat tubuhnya menjadi kurus kering dan kelihatan seperti rangka hidup. Wanita yang mempunyai ketinggian 172 cm ini hanya mempunyai berat badan 25kg, iaitu berat badan normal bagi kanak-kanak berusia 6-7 tahun.
 

Sejarah penyakit Anoreksia pada Valeria bermula pada tahun 1994 apabila dia yang merupakan seorang model menjadi terlalu obses untuk menyertai pertandingan ratu cantik Miss Chicago. Untuk mewujudkan obsesinya tersebut Valeria melakukan diet ketat dan sejak itulah bencana ini bermula.

 Valeria bersama ibunya


 Imej terdahulu Valeria (kanan) sebelum menghidap anoreksia





sumber: http://absoluterevo.wordpress.com

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.