Skip to main content

Ritual Mandi Darah Kambing Di Kazakhstan





Di dunia ini terdapat banyak sekali ritual yang dilakukan oleh manusia, beberapa ritual bahkan kelihatan sadis dan menakutkan, seperti di India terdapat ritual makan mayat yang dilakukan oleh suku Aghori ada juga ritual pengubumian mayat yang dilakukan oleh satu suku kaum di pergunungan Tibet di mana mayat di biarkan dimakan oleh burung nazar. Di Kazakhstan juga terdapat ritual mengerikan walaupun tidak separah yang tadi iaitu ritual mandi darah kambing. Menurut sumber tujuan ritual ini dilakukan adalah untuk penyembuhan penyakit. Ya, Kazakhstan sebuah negara Islam dan yang melakukan ritual ini juga orang-orang Islam, namun ia bukanlah ajaran agama Islam. Namanya juga ritual, sering tidak dapat dijelaskan dengan akal.












sumber: http://realifact.blogspot.com

Comments

  1. menjijikkan... nampak kat situ macam ada gambar al quran tapi buat benda2 macam ni... konfiusss

    ReplyDelete
  2. Ya Allah.. kalau mandi darah gak bakal bersih dong... ntar mandi lagi.. cape sendiri dong...hhe

    ReplyDelete
  3. setahu saya memang benar darah kambing dapat menyembuhkan beberapa penyakit

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.