Skip to main content

Wajah Pengarah Filem Innocence of Islam Didedahkan






Untuk pertama kalinya, wajah sutradara filem kontroversi Innocence of Islam, Nakoula Basseley Nakoula, didedahkan kepada umum. Dalam gambar yang baru sahaja muncul, lelaki berusia 55 tahun itu dilihat sedang duduk di samping aktres Anna Gurji, yang turut berlakon di dalam filem tersebut.


Lelaki yang juga dikenali dengan nama Sam Bacile itu sedang ditahan oleh pihak polis di Amerika Syarikat (AS). Meskipun begitu, Nakoula tidak ditahan di penjara. Lelaki itu juga bersedia untuk menjalani pemeriksaan polis.


Nakoula adalah seorang warga Kristian Koptik Mesir yang ketika ini tinggal di California. Lelaki itu pernah didakwa atas kesalahan dadah dan pernah dipenjarakan pada 2011 lalu. Demikian, seperti dipetik dari akhbar Daily Mail , Minggu (16/9/2012).

Selain kes dadah, Nakoula juga dikhabarkan terlibat dalam skandal bank pada 2010. Namun Nakoula dibebaskan pada Jun 2011.

Sebelum ini, lelaki itu dirakamkan foto tanpa menunjukkan wajahnya. Namun ketika ini, pihak media telah berjaya membongkar wajah sebenar Nakoula.

Dalam gambar itu, Nakoula terlihat sedang duduk dengan Anna Gurji, aktres yang terlibat berlakon dalam filem itu. Gurji berperanan sebagai isteri Nabi Muhammad kini sedang dibelenggu ketakutan dengan insiden itu. Gurji sendiri tidak tahu menahu tentang perubahan carita asal filem tersebut.

“Saya berperanan sebagai pengantin muda dari seorang lelaki bernama George. Saya sendiri tidak tahu mengapa nama George diubah dengan nama Muhammad. Saya mengurung diri di rumah saya, saya takut warga di Timur Tengah akan menyalahkan saya,” ujar Gurji.

sumber: dailymail, okezone

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.