Skip to main content

20 Fakta Yang Mungkin Anda Perlu Tahu





1. 83% lelaki yang mati kerana serangan sakit jantung ketika berjimak didapati sedang curang dengan isteri masing-masing


2. 372 orang menggoogle pornografi pada setiap saat 


3. Google menjana keuntungan kira-kira $700 sesaat


4. Di Samoa, ianya merupakan satu jenayah apabila terlupa hari lahir isteri anda sendiri


5. Carian kedua paling popular pada laman Yahoo ialah "Google"
 


6. Jika Wikipedia dikeluarkan dalam bentuk buku, ia akan mengandungi 2.25 juta mukasurat dan memerlukan lebih 123 tahun untuk dibaca


7. Kajian menunjukkan mereka yang berjaga sehingga lewat malam adalah lebih pintar berbanding mereka yang tidur awal dan bangun awal


8. Purata seekor penguin hanya menikmati keinzalan (orgasm) sekali setahun


9. Apabila seekor penguin jantan jatuh cinta dengan penguin betina, ia akan berkelana di seluruh pantai untuk mencari batu kerikil yang sempurna untuk diberikan kepada buah hatinya. Oh, so sweet.


10. Apabila anda melihat bintang, anda sebenarnya melihat masa silam kerana kebanyakan bintang yang kita lihat pada waktu malam telah mati
 



11. Air telah dikitar semula dengan terlalu banyak kali sehingga segelas air yang anda akan minum mungkin telah diminum oleh orang lain


12. Ejakulasi normal mewakili pemindahan data sebanyak 1587GB dalam masa kira-kira 3 saat


13. Pada zaman Rom kuno, lelaki yang didapati bersalah merogol akan dihukum dengan testikel mereka akan dihancurkan di antara dua batu. Ouch!


14. Ia akan mengambil masa seseorang selama 1700 tahun untuk menonton setiap video yang terdapat di Youtube


15. Jika anda terkentut secara berterusan selama 6 tahun 9 bulan, gas yang dihasilkan cukup untuk menghasilkan tenaga menyamai bom atom



16. Jika anda mempunyai RM1 billion dan membelanjakan RM1000 sehari, ianya akan mengambil masa selama 2740 tahun untuk dihabiskan


17. Brazil tidak mampu untuk menghantar atlet ke Los Angeles pada Sukan Olimpik 1932, penyelesaiannya Brazil memasukkan mereka ke dalam kapal yang penuh dengan kopi dan mengarahkan mereka menjualnya di sepanjang perjalanan


18. Apabila ditanya tentang permintaan terakhir sebelum ditembak mati oleh skuad penembak, pembunuh bernama James W. Rodgers yang disabitkan kesalahan membunuh meminta sehelai jaket kalis peluru.


19. Terdapat satu minit dengan 61 saat setiap dua kali dalam setahun


20. Firaun Tutankhamun mempunyai seorang pengorek hidung sendiri yang dibeli dengan tiga ekor lembu, makanan dan penginapan.


sumber: gempak.org

Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Nak korek hidung sndri pun suruh org lain... Dunia2....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.