Skip to main content

Syahir a.k.a Edward Martin Jesus, Lelaki Murtad Umum Bunuh Diri Hari Ini?





Ini serius menterkejutkan Encik Billy. Dunia internet Malaysia hari ini dikejutkan dengan pengakuan seorang lelaki di dalam Facebook yang kononnya mahu membunuh diri pada hari ini. Hmm..boleh percaya ke? Sekarang ni, macam-macam benda orang boleh reka. Tapi kalau betul? nauzubillah!


Seorang lelaki yang asalnya beragama Islam bernama Syahir dan kemudiannya murtad menukar agama kepada Kristian, Edward Martin Jesus mengumumkan di Facebook miliknya bahawa dia akan membunuh diri.

Lelaki itu dikatakan putus cinta dengan wanita bernama Nur Atiqah Nor Aziz. Sebelum membunuh diri dia memberitahu mahu memulangkan barangan pemberian teman wanitanya
itu.

Maklumat yang diberikan dalam akaun Facebooknya ialah dia pernah bersekolah di SMK Seksyen 19, Shah Alam dan tinggal di bandar yang sama. Tidak diketahui sama ada maklumat berkenaan benar atau tidak.
 Tempoh 14 jam lalu, dia mengumumkan berikut di Facebooknya;
sebelum aku ingin bunuh diri aku akan pergi ke rumah atiqah aziz untuk menyerahkan segala pemberian dia pada aku.. kemudian aku akan bunuh diri di suatu tempat yang aku pernah pergi dgn dia jalan2…
Ada pula yang melaporkan Edward telah meminda tarikh bunuh diri dari tengah hari tadi, kepada 3 Jun pula, yakni tarikh lahir teman wanitanya itu.
Sehingga kini belum dapat disahkan sama ada dia telah melaksanakan niatnya atau tidak.
Maklumat yang diberikan dalam akaun Facebooknya ialah dia pernah bersekolah di SMK Seksyen 19, Shah Alam dan tinggal di bandar yang sama. Tidak diketahui sama ada maklumat berkenaan benar atau tidak
Mesej 6 jam lalu (waktu berita di ditulis ialah pukul 2 petang – 12 Mei).
Ia berbunyi ;
those yg banyak beri support pada aku .. aku minx maaf kerana dr awal hingga akhir usahamu adalah sia2 belaka.. aku sudah buat keputusan… harap perjalanan aku akan berjalan dengan lancar.. jgn ada yang cuba untuk menghalang aku untuk aku bunuh diri!


Tidak diketahui apa nasibnya sekarang. Terlalu banyak bahan berita yang mengelirukan ketika ini, termasuk ada yang kata akaun Facebook miliknya telah digodam.
Apakah dia melawak atau dia serius. Namun, kalau melihat kepada update-update yang diletakkan, nampaknya serius.
Namun, yang memberikan komen pula agak lawak.
Ada yang menasihat Edward agar bersabar tunggu Euro habis dulu, ada yang kata layan hindustan kejap, ada yang paste link untuk jual barang kat internet, mengambil kesempatan untuk berkenalan, ada jugak yang mengatakan kisah cinta dia lebih baik daripada filem Twilight,
Ada pula rakan lama yang memaki Edward dengan mengatakan dia seorang kaki buat drama.

sumber: mynewshub

Comments

  1. actully(wahh,speaking aku)
    org yg nk bunuh diri xkan gtaw umum yg die nk bunuh diri..tp,die ini siap impose kat fb,it;s meaning that,die ini mengade2 je @nk publisiti..wallahualam...

    ReplyDelete
  2. bunuh diri satu hal, kes murtad satu hal. aku x kisah sgt bab drama putus cinta then nk bunuh diri tu.tp bab murtad,ia melibatkan akidah

    ReplyDelete
  3. dah mati blom? elok la tu, hidup pun tak guna, mati bleh jgk ulat makan. i feel sorry for you, but you are way beyond corrigibility. the most pathetic guy i have ever heard of.

    ReplyDelete
  4. Memang mengedik... atoyai. Nak bunuh diri pun nak bgtwu orang. :P Nobody cares whether you want to kill yourself or not. harap simpati dari makwe lah tu.

    ReplyDelete
  5. da puas hdp ke dye ne..ati jgn dikutkan btl...hidup sekali ja dlm dunia ne...mati dah mati x dpt hdp lg..huhuhuhuhu...klu nak mati banyk kali jd la pelakon stuntman supaya ble mati banyk kali....and x menyusahkan orng lain..hahahahahhaha...

    ReplyDelete
  6. alahai.. mau tunggu birthday xgf lagi.. buduh.. xpa bai, klu ko xsanggup bunuh diri, aku pun bulih bunuh ko!! lelaki anjing!! pukimak!!

    ReplyDelete
  7. bodoh punya orang.. nak mati pergi la mati, takde org kisah pun.. ko ingat ko sapa? gedikkk je.. emo nak mamposs..

    ReplyDelete
  8. edward martin jesus nie a.k.a syahir dye penah keje tempat yg sama ngn saya dan dye pernah sukakan saye .. sye tak percaya dye mcm nie ... dye lain dr yg sye kenal ....

    ReplyDelete
  9. biol la budak nie..jgn layan lah..podah citt tambi..

    ReplyDelete
  10. Alamak, budak ni dari sekolah aku ni. Tempat pun sama dengan aku. Buat malu org seksyen 19 je lah..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.