Skip to main content

Wow...Katak Makan Ular (Adakah Dunia Sudah Berubah?)

 
 
 
 
 
Seekor katak tertangkap oleh kamera sedang memakan seekor ular di China. Fenomena alam ini dianggap sebagai luar biasa kerana umumnya yang terjadi adalah ular memakan katak dan bukan sebaliknya.


Gambar katak gunung yang sedang memakan ular berbisa Jerdon, berjaya dirakan oleh seorang pelancong yang berkunjung ke Qingcheng Mountain Park di Sichuan, China tengah.


Ran Longzhong, yang berasal dari Chongqing, mengungkapkan kepada IC Media bahawa dia nyaris tidak dapat mempercayai penglihatannya dan dia bernasibbaik kerana dapat mengabadikan fenomena alam tersebut dalam bentuk gambar.


"Ketika itu saya sedang bersiar-siar di kaki gunung, tiba-tiba sahaja saya melihat seekor katak sedang memakan ular dan ular itu ternyata masih hidup dan meronta-ronta,” ujarnya.

“Dalam waktu lima minit sahaja, katak itu dapat memakan keseluruhan ular tersebut. Sukar dipercayai seekor ular predator dapat dikalahkan oleh mangsanya.”



sumber: http://blog.esdoger.com, telegraph.co.uk

Comments

  1. memang ada katak jenis karnivor. yg makan ular2 kecil, kala jengking. pernah disiakan di discovery channel

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.